torsdag 28 februari 2013

Vattkoppor.....



En mysförmiddag med kojbygge vid köksbordet, myset åt en macka i kojan hon hade picknick sa hon :)
Glatt humör och en mängd smulor blev resultatet av den förmiddagen, kreativitet när den är som bäst.

Ett otrevligt uppvak mötte mej när jag och Mollie kom till skalbaggen, fröken informerade mej om att dom förmodade att dom fått vattkopper i huset, två barn hade fått lämna skutan.
Jag blev informerad om att inkubationstiden kunde vara ända upp till tre veckor, aj aj aj min New York resa ligger helt klart i farozonen. Det fattas liksom bara det, att här har jag träna för loppet i 8-9 månader och sen ska jag snubbla på månlinjen på grund av några vattkoppor. Gaa jag blev nästan lipfärdig.
Nu ligger hoppet på att hon blivit smittat redan förra veckan och att det bryter ut inom dom närmaste dagaran, om hon nu ska bli sjuk alltså. Så typiskt. Jag önskar ju klart att hon inte ska bli sjuk men hon får gärna bli det nu i såfall. Märklig känsla det där.

Jag fick många mail under gårdagen vad det gällde mitt boksläpp och det är ju roligt att det är fler än jag som ser fram emot det. En del ville redan förhandsboka. Visst det är tidigt och än kan det hända mycket så att min plan inte går i lås.Som jag skrev i går, jag är realist, pappret kan ta slut på tryckeriet, det kan korva sej i maskinen, färgen kan ta slut, jag kan bli påkörd så jag blir liggande i gipsvagga :) Ja det kan hända mycket än. Men jag kommer att ha fortlöpande information på bloggen om vad som händer.
Tanken är att min bok ska släppas på priden, men man vet alltså inte. Vidare är meningen att man ska kunna köpa den i vilken bokhandel som helst i Sverige. Skulle man däremot av någon anledning vilja ha ett exemplar som är signerat från författaren så får man beställa den direkt från mej eller komma på något av boksläppen.
Vidare information kommer att komma på en tänkt hemsida för ändamålet "min bok". Men tack alla som visat intresse, det betyder mycket när lilla Jante sitter där på axeln och säger att jag är oduglig.

Jag fick ett mail som jag såg som lite småroligt att få just i ämnet boken. Det var nämligen från en släkting till min ex fru. Hon skrev att hon absolut ville ha ett exemplar. Hihi ja även det förstår ni kanske att det betyder en hel del. Sidan är vald. Tack.

Jag var på jobbet på ett möte, på vägen hem visade temperaturmätaren 9 plus, jag anar vår i luften, underbart.
Kvällen avslutades med ett möte med Levande Landsbygd. Hela årets trevligheter planerades. Det är fullt upp minsann.


Jockarp.

1 kommentar:

  1. Hej Leonora.
    Tryck boken på MULTICOPYpapper så korvar det sig inte i pressen.
    Ha det gott och håll er krya.

    mvh En gammal arbetskamrat från SEN

    SvaraRadera