fredag 5 april 2013

Båtflytt....

En macka innan jobbet :)


09.00 Myset åker till skalbaggen, lite flörtande för att få henne på glatt humör innan jag lämnar.
Hem i full fart, en spännande och rolig förmiddag väntades vilket det även blev.
En tur till bruket och för dagen skulle jag inte jobba vilket gjorde att jag tog den stora ingången. Jag jobbar sällan på dagtid sen jag fick Mollie, vilket gör att jag ser inte så mycket människor som jag gjorde förr.
Jag hann knappt innanför grindarna förren de ropades på mej.
- Hej där! hur gick resan och var du nöjd med tiden.
Klart jag var nöjd både med loppet och resan.
Jag träffade på flera personer som vill höra om resan och om vår utmaning, om hur det kändes att springa i kanske världens coolaste stad bland skyskrapor och gula taxibilar. Jag försökte förklara men jag kände att det lät löjligt, det var omöjligt, man måste uppleva det. Grymt.

Hum hur ska vi göra?
 
Vi sågar...

Och bär.


När jag skulle hämta myset så ringde telefonen, informativt fick jag reda på att jag har en ny läsare på bloggen ;) (Alltid kul)
När jag surrade i luren så surnade myset till och när det var dags för lastning i bilen  kom ännu ett psykbryt. Gaaah Jag får snart tuppjuck på dessa bryt.
De vänder som väl är nästan lika fort, hemma i palatset fixade jag en macka som vi tog med oss, vi hade ett litet uppdrag för dagen.
Det är snart dags för sjösättning av liten båt och den behövdes flyttas från A-B. Det blev en intressant och en långdragen process. Men rolig.

Nu så, nu lyfter vi :)

Och så lite bus :)
På kvällen blev vi bjudna på mat hos kusinerna, även bad i badkar ingick och det busades på för fullt.
Trötta efter dagens utmaningar tog vi oss sen hem på fyrahjul i ett tempo som bylingen inte skulle gillat.
Livet på landet :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar