söndag 28 april 2013

Glad och spyfärdig....

Jodå, det har regnat en del ;)


Efter ett åttatimmas nattpass på bruket och en timmes sömn så bestämde myset att det var uppstigning. Godmorgon fröken Vilhelmsson.
Det formligen öste lycka och pigghet ur min dotter. Hon skulle gymnastisera i soffan, kullebyttor fram och tillbaka. Jag var inte alls upplagd för dessa övningar, men hjälpte halvhjärtat till så att skador skulle utebli.
Hon var på ett sockersött humör vilket gjorde morgonen till en stund av glädje trots den ynka lilla timmen sömn.
Utebus och ett behövligt bad så såg förmiddagen ut.



Jag hade egentligen inte tänkt att orda så mycket om den fina artikeln i tidningen som publicerades under gårdagen, men jag kan inte låta bli. De var så många vänliga människor som hörde av sej och tyckte det var fantastiskt att jag gick ut och berättade och lyckönskade mej till mina kommande utmaningar.
Jag får lov att erkänna att jag fick ny energi av all vänlighet, vilket helt klart behövdes.



Jag lurade lite middag med mitt mys och det behövdes, jag var lite sliten och värre skulle det bli under kvällen.
Men innan dess var det cykeln som gällde och kusinhäng. Vi studsade lite på studsmattan och lekte i lekstugan. Det var en lugn och skön eftermiddag och mysets humör var fortfarande på topp.

En halvmara stod sen på agendan och en halvmara blev det. Min vän och jag surrade på som vanligt och efter två timmars löpning informerade jag om att vi inte hade varit tysta en enda sekund. Shit vi är världsmästare på att prata :)
Vi var varma och kände ett vätskebehovet, vi knäböjde vid en bäck och drack, jag drack häftiga munnar, jag var grymt törstig.

Senare under kvällen mådde jag dåligt, jag frös och var kräkfärdig, anledningen till de vet jag inte. Kanske var det kombinationen lite sömn och lite vätska.
Jag informerade myset om min status i hopp om att hon skulle förstå och vara försiktig med mej, men nepp hon kröp på mej, hon hoppade på mej och var överallt och väldigt oförsiktig. Spyan kom närmre och närmare.
Sängdags tidigt i hopp om tillfriskning.

Ibland behöver man lite hjälp :)

Det verka funka, jag är på benen även idag och det är tur det för i dag står det gymnastikuppvisning och kalas på schemat :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar