onsdag 17 april 2013

Nallebjörn och Trandans :)

Stövlar vore ett bra val.



Jag samtalade med min vän som även till yrket är polis. Efter att vi pratat och var rörande överens om att det är något som inte stämmer, att det inte är okej att jag finns med i brottsregister. Så var frågan, vad kan göras åt saken?
Som en ny bekantskap i mitt liv säger.
-Rätt ska vara rätt
och detta är uppenbarligen fel :)
Så började tankarna snurra. Något är tokigt och då krävs en förändring.
Lite snack om vilken tråd som ska dras i så kommer det att börjas om på ny kula. Nya mail kommer att avlossas från det Jockarpskapalatset och hur långt upp i hierarkin dom ska bli målsökande är alltså ännu inte fastställt. Kanske skickar jag ett brev direkt till nallebjörnen som styr Sverige.
Ja vi får se.

Spaning :)


Vi hade tidningen på besök här i går, mycket trevligt måste jag säga. Underbara människor det finns. Mollie och fotografen lekte med nygjord lera medans vi styrde upp själva innehållet i reportage, sen var det dags för lite fotografering. Dom gillade omgivningen här i Jockarp och givetvis höll jag med dom. Det är vackert här.
Dom sa sej vara förvånade över min boplats, att jag bodde där jag bodde, dom hade tänkt sej en lite stuga i skogen. Så är ju inte fallet. Roligt när inget stämmer.

Sensovning för myset på grund av besöket och jag fick väcka henne, vi kan inte ligga och dra oss, dagen ska fångas.
Trandansen vill jag inte missa så vi drog till pulken för att skåda dessa fåglar och deras schysta moves :)
Vi tog med Mollies trehjuling det underlättade helt klart att hon kunde cykla mellan parkeringen och själva skådarplatsen.

På plats bland fåglarna :)
 
 

Kvällen gick i bakningens tecken. hjälp fick jag med så klart. Tack :)
En dag att lägga i asken med braiga dagar.



Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Men shit vilket liv ni lever, ni gör allt.
    Tänk att jag läst din blogg så länge och förundras över att du är singel. Du måste vara många kvinnors dröm,nästan så jag är besviken över att jag är hetero.
    Det ska bli spännande att ta del av och läsa din bok.

    Kram till dig och lilla myset :-)
    /Jonna T

    SvaraRadera
  2. Hej Jonna.
    Kan inget annat än att le av dina rader. Hör av dej om du konvertera ;)
    102 dagar till boksläpp håll ut.

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera