onsdag 1 maj 2013

Förvirrat....

Dagen börjar oftast lugn.


Brevlådor, ja vi fortsatte att köra runt med lappar om kommande logdans för föreningen levande landsbygds räkning.
Må jag vara lättroad men jag flinade mycket under förmiddagens uppdrag. Ett ställe som vi  körde förbi satt det fem vita fina postlådor på rad, frågan jag ställde min vän som var med mej i bilen var.
- Vem bestämmer att endast vita lådor får sättas upp på det stället.
Jag hade aldrig klarat att sätta upp en låda likt alla andras bara för att det skulle vara stilrent. Givetvis hade jag varit tvungen att förstör deras fina mönster med en äcklig rostbrun låda.
Vad är det för fel? :)

Vad det gäller den trevliga och vackra dam jag haft nöjet att stifta bekantskap med så höll jag under gårdagen att trampa i klaveret ordentligt. Jag var nog väldigt nära gränsen till att aldrig få uppleva hennes skönhet live och detta på grund av min inkompetens i ämnet teknikprylar.
Jag måste verkligen skärpa mej vad det gäller den biten, gårdagens fadäs höll på att ge mej en hjärtinfarkt och svetten var väldigt nära. Stormen reds ut och ingen skada hade skett. Hua.

Jobbet var en jobbigt plats att vara på i går, jag hade mycket hellre varit 25 mil bort nära något varmt, mjukt och vackert.
Och vidare var det full storm vilket gjorde att hela jag var täckt men flis och damm. Detta i kombination med att det var mycket besvär och stopp lite överallt gjorde att jag kunde tillslut inte göra något annat än att bita ihop och flina åt alltihop.
Vissa dagar blir så märkliga så jag kan inte styra mina känslor.
Jag kastades mellan en mysig, fnittrig, härlig, intressant och spännande känsla till uppvaket att ett jobb skulle utföras. mina tankar gick i sär, jag hann inte tänka klart dom fina förrän jobbet krävde min fulla uppmärksamhet.
Åter ser jag att detta verkar helt förvirrat, men det är nog så det är just nu.

När jag kom hem så var myset i full gång med sitt liv. Hon hade varit på majbål med mormor och morfar och det verkar som hon uppskattade det.
En halv saga sen var det tvärstopp. Hon var helt slut mitt lilla mys. En dag till sen blir det lite semester igen. Den är välbehövlig som alltid :)

Avslutningen är lite vildare :)


Gårdagen åker trots svängningarna ner i braigalådan. Jag var pirrig och det är bra :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar