torsdag 2 maj 2013

Skobyte ;)

Alltid en hjälpande hand ;)


Första maj vilken underbar dag det var. Mollie och jag drog till stan och veckohandlade, det var väldigt lugnt och skönt i affären, jag antar att det var många som hängde med herr Ågren under dagen.
Jag tycker inte ens synd om dom. Skyll er själva lyder domen.

Är det maj så åker minsann dom något färggladare skorna på. Jag blev glad av bara bytet från blå converse till gula, visst är väl livet enkelt ibland, hihi.
Mindre glad blev myset när hon skulle lämnas på skalbaggen, usch det är inte lätt att vara fröken alltid.
Mollie hade inte varit så samarbetsvillig under gårdagens vistelsen.
Dom hade gett sej ut på tur för att plocka blommor, hon hade suttit i vagnen och bara pekat och stackars fröken hade fått plocka. Vidare hade det inte på något sätt i världen gått att torka henne om munnen så hon såg inte allt för vacker ut vid hämtningsskedet.
Hon är bestämd den lilla damen lät omdömet.
Det måste väl helt klart komma från donatorns sida det, eller?


Dagarna bara öser på i högt tempo. Livet liksom bara går. Hur var det nu? Fånga dagen.
Jo men hur då?
Jag har diskuterat med min jobbarkompis om hur man ska ställa sej till vissa saker. Att vissa saker har sin tid, att man helt enkelt inte ska skynda på, att man kanske gör bäst i att vänta. Att man låter bli att fånga allt i sin lilla håv.
Han hävdar bestämt att om jag nu är intresserad av något så ös på. Vänta inte, för då kan det försvinna.
Min filosofi är, försvinner det så lätt så är det inte rätt.
Men jag förstår honom, det är nämligen som så att jag sitter och gnäller i bilen hela vägen till och från jobbet om en viss skönhet som kommit i min väg.
Jag gnäller om att vi inte setts och att det tar för lång tid innan vi har möjlighet till det.
Min vän i bilen säger.
- Är du så intresserad så sätt dej i bilen och kör och hälsa på.
Hmm jo visst men nu är det en liten detalj som inte fanns sist jag var ett hett byte på marknaden. Den underbara lilla detaljen heter Mollie :) Min vän som oftast är väldigt klok hänger inte riktigt med i just den svängen....
Så ja, jag får väl gnöla vidare ett tag till.



Nu blir det en sväng till bibblan sen ska vi packa väskan, det väntas några välbehövliga dagars utrikessemester :)

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Utrikessemester? Vart bär det hän nu om man får fråga? :) kram Linn

    SvaraRadera
  2. Mkt hemligt resemål Linn ;)
    Jag återkommer efter jippot.
    Kram

    SvaraRadera