tisdag 21 maj 2013

Under regnbågen.....

Min prinsessa :)


15 små barn skulle sitta stilla och titta på samma håll, det hållet där en man stod med en kameran i högsta hugg. Det gick sådär.
Gruppfoto på skalbaggen var en intressant upplevelse.
Vissa barn satte sej snällt och väntade på att blixten skulle slå ner, andra barn tyckte det var obehagligt och otäckt. Mollie var först lugn och tyckte det var spännande, men ju fler barn som blev ledsna ju mer skruvade myset på sej. Det smitta liksom.
Jag tror att det till slut blev några bra bilder.
Men jag har med denna lärdom full förståelse för att det inte tas några enskilda foton på barnen.

Ponnytämjaren kom och vi testade en ny variant, den visade sej inte var så bra. Men nu vet vi det ;)
Vi lät nämligen mamman till ponnyn vara kvar i hagen istället för att ta in henne i boxen, resultatet blev att mammahäst sprang och skrek i hagen och ponnyn blev då väldigt mammig. Smart, not.
Upp på ryggen bar det i all fall ännu en gång, men så spänd hon var så beslutade vi oss att sluta när vi låg på topp. Klokt.
Vi avnjöt sen en kopp kaffe på altanen och till det slank det ner en bit Nutella semifreddo. En helt vanlig måndag i det jockarpskapalatset. Så jobbar vi :)

Till mitt stora förtret konstaterade jag under gårdagen att det lopp jag ska springa på Lördag på en mil är ett varvlopp. Jag avskyr varvlopp, det är så psykiskt krävande så jag har funderingar på att inte komma till start, vilket min löparkompis nu inte tänker göra. Jag kommer alltså inte ha min ständiga vapendragare vid min sida. Ledsamt men ibland blir det tyvärr så.

Vi var på myset blivande förskola på studiebesök, det var mycket trevlig, det verkar var fin och förstående personal även där. Mollie fann sej på direkten och hoppade i prinsesskläderna och prinsessdiademet åkte på, söt som socker :) Det är bra att hon verkar trivas, men nog kommer jag att sakna skalbaggen alltid.

Jobbet med boken fortsatte och nu ska den sättas sen blir det en sista läsning och allt ska då se ut som de är tänkt när den går i tryck.
Vi hade åter ett bra arbete. Fram och baksidan har varit klara en ganska lång tid. Och framsidan kommer att se ut som följer.
Skyldig till denna urtjusiga framsida är min kära nästkusin. Tack.
Baksidan är än vackrare, den kommer en annan dag ;)




Jockarp.

3 kommentarer:

  1. Jag väntar med spänning på din bok! :)
    Kram Linn

    SvaraRadera
  2. Ser fram emot att läsa boken,snygg framsida,
    M

    SvaraRadera
  3. Tack ni snälla.
    Ska även hälsa den skyldiga till framsidan, att människor tycker att den är snygg är superroligt för oss båda. Så tack

    Vänligen Leonora

    SvaraRadera