söndag 23 juni 2013

Bullbak och lördagslöpning...



När vi hade farten uppe vad det gällde bullbaket så drog vi fram fröken assistent och drog igång ännu en bulldeg. Lika bra när receptet är färskt i minnet. Det var välbehövligt för frysboxen och vad är väl smarrigare att ha med sej på sommarutflykterna än nybakta bullar.
Myset provsmakade en sittandes i soffan medan hon titta på nallen phu. Hon kom tillbaka ut i köket där jag var i full färd med att återställa allt igen. Hon säger.
- Mamma jag vill ha en bulle till. Jag älskar dina goda bullar.
Hehe så goda är dom nog inte men jag blev väldigt glad  över betyget min dotter gav mej.
Hon är rar minsann.

Jag är rar jag med. Jag lastade mitt mys och körde in till ålderdomshemmet i stan och levererade lite bullar. Sån är jag ;)


En middagslur för både mej och lilla fröken. den slutade med 1 1/2 timme, det var skönt då men så värst smart var det inte om man tänker på kvällen och nattningen. Men man ska ju leva i nuet sägs det.
Spontanbesök från ponnytämjaren med sambo och fika på altanen stod på schemat. myset var lite småseg, inte likt henne.


Kusinerna kom även dom på spontanbesök och dom tog passande nog med sej myset hem. För min del stod det 13 km i löparskorna på agendan. Vilken kväll säger jag bara. Solen sken, vinden va ljum och vi sprang vid havet med vackra båtar ligga inne i hamnen.
Mötande folk man sa ett hurtigt hej till. Lördagskvällar är underbara att vara ute på språng. Min löparvän pratade på hela rundan om sitt händelserika liv och jag försökte komma med små berättelser från mitt eget liv. Vi hade en mycket trevlig löpning, dock var hon seg i benen och jag själv var ruggigt pigg, det njöt jag givetvis av :)


Mollie hade haft de toppen hos kusiner och väl hemma i palatset så började hon leka veterinär med katten. Uppskattningen var sval från kattens sida.


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar