torsdag 13 juni 2013

Semester kaa....




Ja nu är det så att jag fått alla måtten på min bok, hur stor och hur tung den kommer att bli. Jag var bara tvungen att välta runt i bokhylla på jakt efter en bok med exakt samma mått. Jag hittade en efter lite sökande.
Omslaget fick ändras lite och boken breddades från 15mm till 18mm. Ean-koden minskades så att den inte ska ta fokus från baksidetexten. Det är mycket små detaljer man ska ta hänsyn till för att få det så bra det bara går.
När jag i eftermiddag glider runt på Liseberg och åker karusell och äter karamell så kommer min bok att levereras till boktryckeriet. Detta är så sjukt stort, spännande och helt overkligt så det är nog tur att jag befinner mej i Göteborg och inte i Sölvesborg.

På min tid hade man ridbyxor på sej ;)

Sista jobbedagen eller natten är nu över och jag ska ha något så lyxigt som semester, det är ett ord som smakar hallonglass i min mun det. Semester, semester semester ;) Jag skulle kunna säga det hur många gånger som helst. Tre veckor med mitt mys och almanackan ekar tomt. Känner jag mej rätt varar det dock inte allt för länge innan den är på gränsen till att sprängas, almanackan alltså.



Semestern började med några fina pass. Cykel 1,5 mil Jockarp-skalbaggen tur och retur, motvind in till stan och myset i barnstolen på vägen hem. Det gick trögt, men det gick.
Jag tvättade bilen och dammsög hela huset sen var det dags för lite aktiviteter med myset. Vi drog ut på Lister till ponnytämjaren och dom små små söta ponnysarna. Den första som fångades in och tränsades dög inte till lilla fröken så vi fick vacker byta och ta en annan liten shettis. Vi fikade sen vid hagen vid öppna fält och betande ungdjur. Idyll.
När fikan var slut tog myset och mormor bilen tillbaka till Jockarp, jag hoppade i löpskorna och sprang de 11 km hem. Det var segt på slutet och värmen var tuff, men hem kom jag.
Uppfräschningen har nog aldrig varit skönare. (möjligen efter att jag fött barn)


Middagen lagades och avnjöts och myset tog en liten glasspinne till efterätt.
En fin första dag på semester, fler kommer :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar