tisdag 18 juni 2013

Vänskapsproblem?

Liiiten bebis :)


Kan man vara vän med en flata?
Nja jag vet inte riktigt vad det är folk tror men jag blir något fundersam.
En vän som nyligen separerat från sin man har fått frågan av ett antal personer om hon lämnat sin snubbe på grund av mej.
Vi är nära vänner och nära vänner pratar man ofta med och man ses och umgås gärna med dessa människor.
Man pratar ofta om sina vänner i olika sammanhang och med olika människor, jag gör det i alla fall. Tydligen hade även hon pratat mycket om mej med tanke på att människor nästan tog det för givet att hon konverterat till homosexualismen ;)

Jag har hört liknade saker ganska ofta nu, anledningen vet jag inte.
Om detta pratade jag om med min polisvän över en lunch. Hon lyssnade och log. När vi lämnat varandra och hon fått lite distans på samtalet så fick jag ett meddelande.
"Tänkte på en sak, du ska bara sträcka på dig med anledning av att vissa människor ser dig som ett potentiellt hot att ta andras flickvänner! Så det så:) over and out! KRAM."

Storbonden med sina odlingar :)

Jo minsann det är ju så jag ska se på det. Jag har sett det som att jag har "ögonen" på mej av mina vänners män.
Varför väljer jag att se det som ett problem, det är ju inget problem, problemet ligger hos andra. Jag kan inte ändra på den jag är, och vill det inte heller.
Sen tror jag kanske inte att jag har den auran runt mej att jag skulle kunna ändra läggningen på människor i min närhet, men vem vet;)

Gruppbilden från dagis. Mollie har full koll :)

Annat än att funderar på vänskap så var myset och jag på shoppingtur. Nya brillor till mej och för omväxlingsskull frångick jag mina pilotisar och slog till med ett par icke pilot.
Ombyte förnöjer jue.
Mollie la under gårdagen till tre sommarklänning till kollektionen, en köptes och två fick hon av tant N där hänget för kvällen var.
Det var en blandning av rosé vin, kaffe, pepparkakor. Bus i poolen och studs på mattan.
Samtalen gick inte att stoppa.
Livet är väl ett underbart samtalsämne, det finns så otroligt mycket man kan prata om och det gjorde vi.
Det var en kväll som jag inte ville skulle ta slut, det var så enkelt och svårt, så roligt och så allvarligt.
Det är såna kvällar jag vill minnas, tack snälla för det.


Nu drar vi åter utomlands en sväng, vink vink :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar