torsdag 22 augusti 2013

Lekstugsprojekt....



Så här jobbar vi ;)


Besökarantalet på min blogg bara exploderade under gårdagen, lavinartat kan man säga. varför?
Jo jag vet, människan är en nyfiken ras.
Ryktet har gått att jag har en ny kvinna i mitt liv.
Och ja, det stämmer.
Jag har valt att för respekt för henne, hennes föräldrar och syskon inte berätta något förrän hon känner sej mogen.
Jag ser det som alla människors rätt att få bestämma när tiden är inne för att "komma ut" (Vissa väljer att aldrig göra det.) Det är absolut inte min uppgift att outa någon.
Så, nog om det.
Ett tillägg bara.
Alla människor tänker och tycker inte likadant. Vilket oftast är bra. Om någon annan väljer att outa för att såra så får det stå för dom. Men min melodi är det inte.
Jag vet nämligen själv hur mycket mod som krävs för att våga ta steget ut.

Jag tog en uppfriskande löprunda, jag älskar min vardag och den blir mer och mer lik den jag har som bild i mitt inre. Löprundor är vardag och jag känner att dom behövs. Milen klarade jag av och det på en bra tid. Kroppen svara fint nu, balans mellan det mesta som ger god träning.
Jag är dock lite lat märker jag, jag gillar att ligga och mysa mina kilometrar och det i ett njutbart tempo. hur som, jag mår bra av det.
Jag hade under gårdagen ett bra samtal med min mamma, vilket nog var bra både för henne och mej. Jag är glad när jag på ett moget sätt kan lägga fram saker på ett positivt sätt och försöka få andra människor att se fördelar i stället för nackdelar. Vi är inte riktigt i mål än men på god väg.

Jag hade en journalist på besök, han har lite problem med barn eller för mycket ljud kanske jag ska säga. Men det gick bra och då även att Mollie var hemma, hon var visserligen på superbra humör så vem kan då låta bli att njuta av lilla fröken?

Japp och så var det då dags för projekt lekstuga.
Stugan som myset fått av tant N skulle flyttas från A-B det Mollies morfar inte riktigt räknat med var att lekstugan vägde lika mycket som en villa, eller ja det lät så i alla fall när dom senare berättade om hur det gått till att lyfta den.
Nu är det på plats på palatsets baksida det är lite jobb kvar med altanen framför stugan men det får fixas under dagen. Nästa år tror jag att det får bli en runda med målarpenseln, men allt har sin tid ;)
Det var i alla fall jättemysigt att titta ut genom sovrumsfönstret i morse och se en trädgård som talar sitt tydliga språk.
Det finns barn på denna plats.

Härligt.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar