söndag 25 augusti 2013

Tung dag.....

Fullastat....


Nog ser man till att ha saker att göra alltid.
Fredagskväll på bruket, hem och nattning av mys.
Uppstigning på lördagsmorgonen, frukost och sen lastades bilen. Mot Älmhult och Ikea ännu en gång. Det är nästan så att man kan tro att jag gillar det ;)
Det gör jag inte, men för att få ett fungerande hem och en fungerande familj så krävs det ibland att jag åker dit.
Det var inte optimala förutsättningar för en lugn shoppingtur, men utmaningar är ju alltid kul.
Fyra timmar efter att vi gått in i affären kom vi ut. Vi hade hunnit med en trevlig middag, kaffe och då även fyllt vagnarna.
Denna gång blev det en säng, två garderober, nattduksbord, lakan, kuddar täcken, tyger till gardiner, mattor ett par mjukis morötter och mycket mycket mer.
När man handlar mycket blir det givetvis mycket som ska bäras.
Hela flaket på kingcaben fyllde till bredden ja även över bredden faktiskt.Vi hade inte fått in ett russinpaket i bilen.
Med fullastad bil bar det iväg raka spåret på baluns. Mycket trevlig, tipsrunda för oss stora och hoppborg för dom små.
God mat och starka rusningsdrycker för dom som gillar det, jag höll mej sportsligt nog till mitt vatten.
Samtalen varierade givetvis, när det är många människor på en plats kan man glida in i alla möjliga diskussioner. Jodå jag gillar det ;)

Nöjda, glada och lite småtrötta bar det sen hem mot byn igen. Men dagen slutar minsann inte där. ytterligare ett träningspass skulle till att ske och det med att tömma bilen. Jag var något sleten när jag väl kröp nyduschad ner i sängen efter en händelserik och fin dag.
Oavkortat ner i braigadag asken med den dagen.
Tack alla inblandade.

Tre små clowner ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar