torsdag 26 september 2013

Dragningskraft...



När man får höra att man gör människor glada, när man får höra att det finns människor som är trygga i min närvaro. Att människor mår bra och vill vara med mej hela tiden.
Att jag har en dragningskraft som gör att all tid på dygnet vill spenderas ihop med mej.
Det måste förklaras i mitt inre.
Det är svårt att sätta ord på en sådan utläggning, att förklara i ord hur glad jag blir över det.
Jag vet precis vad personen i fråga menar när hon utvecklar sina känslor för mej, mina är mycket lika.
Jag vet att jag sårade personen i frågan för ett par månader sedan när jag sa mej vara rädd för att bli kär i kärleken och inte i personen.
Det var ett försvar. Jag ville inte lova mitt hjärta till någon som jag inte trodde att det skulle kunna bli, att det skulle kunna bli livslångt med.
Jag är glad att jag hade det försvaret efter allt som hänt i mitt liv, på min resa.
Glad är jag klart även att jag kom till insikt med att den personen trodde på oss. Glad över den trygghet hon ger, Glad över den styrkan hon visat och öppenheten mot mej och mot vår omgivning.

Vi har ett ungt förhållande ihop. För ett par år sen visste jag inte vilken personen var trots att vi bor i samma lilla stad, det är lite ovanligt ;)
Vi träffades på en fest, hon var på kanelen, jag var spiknykter. Jag tyckte hon verkade vara en positiv och glad tjej.
Vi pratade en stund och det mesta handlade om min blogg och det som hänt. Vi pratade om att hon jobbat med mitt ex och vi pratade om homosexuell kärlek.
Personen i fråga, hade nog då aldrig kunnat i sin vildaste fantasi tänka sej in i tanke om att hon några år senare skulle dela tidning med mej. (Inte jag heller)

Våra barn knöt oss samman och vår vänskapen växte till något annat, något starkt och fint.
Vi har redan kommit långt i vårt förhållande, vilket vi har blivit tvingade till.
Det är tyvärr ofta så när det handlar om kärlek till en person med samma kön. Många tycker så mycket om allt.
Vi har varit öppna om vad vi tycker och vad vi känner, vi pratar om allt och det är precis så det ska vara för att få allt att fungera.
Vi har så otroligt roligt i hop.
Jag skratta varje dag.
Hon skrattar varje dag.
Vi skrattar varje dag.

Jag ligger ofta vaken om nätterna och bara tittar på den fina människa som nu finns i mitt liv.
Jag blir glad över att hon finns där, att det inte är en dröm, för hon är så verklig där hon ligger helt avslappnad och underbar.
Jag är tacksam över att jag känner att jag aldrig mer ska behöva ge mej ut för att finna lyckan, ge mej ut och leta efter en annan människa att dela mitt liv med.
Hon finns här nu och vi tror båda på att det kommer att vara för resten av våra liv.
Vi går in med den tron i alla fall.
Den tron är rätt ;)
Så här har vi tänkt ;)



Nu blir det lite bloggsemester, återkommer om några dagar ;)

Jockarp.

2 kommentarer:

  1. Beundrar er verkligen! Dessutom är din blogg vardagsunderhållning på hög nivå. Känner din sambo och även dotter till han som kallar dig 'gauramöget'. Hälsa så gott! :)

    SvaraRadera
  2. Tihi vilken gullig bild på "er" :-) sen har du fått lära känna en julakärring med ;-) kram på er båda ♥♥♥

    SvaraRadera