torsdag 12 september 2013

Möte, häst och häng ;)

En vacker dag ska jag ha det såhär ;)


Vissa saker slutar och andra saker tar sin början.
Jag gillar starten på mitt nya liv.
Jag har sällan mött människor som känns så rätt för mej som jag gör just nu, det känns så väldigt bra.
Tryggheten växer dag för dag och mitt lilla mys har inga som helst problem med att dela mej med någon annan.
Allt känns självklart.

Vi åkte till tant N under gårdagsförmiddagen vilket var mer än behövligt. Mycket har hänt i våra liv och det var tvunget att bubblas om.
Även försök till att synka våra fulltecknade kalendrar med en tredje vän gjordes, vi får se om vill lyckas.
Jag fattar inte hur det är möjligt att kalendrarna är så proppfulla jämt. Livet?

Inom stan och en puss på torget sen var det dags för ett möte på bruket. Myset fick hänga hos mormor och morfar till hennes stora förtjusning.
Det var som vanligt väldigt högt i taket på mötet och många skratt avlossades under de fyra timmarna. Kaffe, macka och frukt stod på menyn, han sköter sej minsann vår hövding.

Trots det trevliga mötet längtade jag hem till min borg och dom personer som det innefattar.
Min tidningsdelerska hade jag knappt sett under dagen och ja jag längtade efter att se henne och höra hur hennes dag varit.
Middag lagades och det blev en mysig måltid där myset åt som en liten häst. Hon är stor i maten det säger dom till och med på dagis. Duktig tjej.
Saga som luktade kräk lästes sen var det godnatt för mitt mys.
Jag myste lite jag med innan det var dags för nattjobb ;)
Långa dagar och jobbiga jobbnätter det är tydligen min vardag denna veckan. Men jag mår bra, väldigt bra.

På väg från mötet ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar