onsdag 18 september 2013

Rabiata män.....

Cykeltur i byn ;)


Tidig uppstigning i palatset.
Möte för sambon och fotografering för myset.
Jag körde in min dotter till tusenfotingen och lämnade henne där. Själv tog jag en löprunda ner om Skåne. Det var vackert och kyligt, tempen låg på futtiga nio plus, ovant.
Rundan tog fyrtio minuter och på vägen mot dagis mötte jag fotografen, dom var alltså klara.
Allt hade gått bra enligt fröknarna, de ska bli spännande att se hur lilla fröken blev på bild.

En sväng inom posten och upphämtning av Visakortet, lite blurrande med kända ansikten och sen bar det hem mot byn igen. Frukost, kaffe och lite mys i soffan.

Knäckebrödsbak.

Bamsegympa och denna gången slapp vi rabiata män i vår väg, män som hotar med att hångla upp flator.
Förhoppningsvis har poletten trillat ner om att han sätter mer på spel än vad jag gör. Jag räds ju knappast i att göra en anmälan om jag så behöver.
Och fortfarande ses kvinnor som mer utsatta i samhället än män.
Om så är fallet vet inte jag :)

Åhhhh hopp

Jag får väl be om ursäkt för mitt "vardagliga" liv. Det händer inte så mycket snaskigt just nu men med tanke på att besökarantalet på min blogg dom senaste veckorna eskalerat, så förstår jag ju att folk är nyfikna och hemskt gärna vill gotta i sej vad som händer i flatan från Jockarps liv.
Och jag bjuder på det :)
Läsarna variera mycket.
En del är min familj och mina vänner. Men jag vet att det även finns människor som anser sej ha rätt att och kasta skit, utan att egentligen ha någon som helst koll på vad som vare sej ha hänt eller vad jag menar i mina inlägg.
Det är inte alltid som sändare och mottagare uppfattar samma sak.
Vissa människor anser att det jag skriver är lögn, möjligt att det kan tolkas så, men det är inte rätt tolkat.
Jag måste säga att det är det jag älskar med min blogg och med hela yttrandefrihetsgrejen.
Jag skriver vad jag vill i mitt liv som pågår och hur andra tolkar det ger jag fullkomligt fan i.
Jag vet nämligen vad jag menar och hur det är att leva mitt liv ;)
Ni mottagare som väljer att skriva till mej om vad ni tycker är rätt och fel i det som skrivs här, till er kan jag bara tipsa om att ni kanske borde skaffa er ett eget liv, eller kanske en egen blogg.

Detta är min dagbok inte er....



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar