tisdag 17 september 2013

Solsken....

Smettjej ;)


Massvis med mjölk i kylen resulterar ofta i pannkaksstekning. Myset och jag slängde i hop en smet och två järn hölls heta på spisen. Provsmakningen var ett faktum och till dagen uteblev sylten, i stället smaskades det friskt i ketchup och senap. Ingen blandning jag skulle föredragit precis, men myset är en sällsynt dam ;)

Lite mer inomhus sysslor i form av fakturaskrivning och paketinslagning. Bibliotekstjänst har beställt ett antal böcker, vilket givetvis är kul.
Mollie hjälpte till även med det projektet, hon fixade med tejpen och jag slog in paketet. Hjälpsamma barn är mycket trevliga barn.
Hon var på ett riktigt solskenshumör under gårdagen. Härligt.

Paketen skulle postas, småsenil och förvirrad som jag är så glömde jag mitt visakort på posten. Den snälla kassörska var inte sämre än att hon hörde av sej till mej med informationen om det glömda kortet, jag hade nämligen inte en susning om att de låg kvar i stan.


Vi sanerade hela borgen och bytte sängkläder i alla sängarna, myset hjälpte till och vi pratade om alla möjliga saker som är av stor vikt i en snart tre årings liv. Jag älskar när hon berättar och har olika coola utläggningar om saker som sker.
Även det rutinmässiga hoppande i sängen skötte vi undan.
Mollie små naglar fick en schysst målning av min sambo, hon blev så stolt så hon hoppade i sina små foppatofflor och sprang i raket fart upp till mormor och morfar för att visa upp det. När hon sprang stod vi i dörren och hörde hennes små glädjetjut, händerna hade hon framför ögonen och stoltheten över dom rosa målade naglarna gick inte att ta miste på.
Hon var solskenet själv.

Middagsmaten i form av min paradgren gick inte av för hackor. Jag är grym i köket helt enkelt.
Kyckling, potatis och sås. Inget blev kvar vilket talar sitt tydliga språk. Ingen behöver alltså svälta i det Jockarpskapalatset.
Till kaffet avnjöts det chokladmuffins. Myset och jag frossade i oss :)
Oavkortat ner i braigadag asken med den dagen alltså.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar