fredag 13 september 2013

Uppvaktas......



Efter nattarbete och dagislämning så skulle jag inta ryggläge på ovanvåningen.
Kläder av och nedkrypning i sängen då jag plötsligt ser något liggandes vid kudden.
Helt underbart, leendet höll på att snurra runt huvudet på mej. Jag har världens bästa människa i mitt liv.
Det låg en fin present med tillhörande kort till mej. Lycklig.
Vem kan somna då?
Inte jag i alla fall.
Nej, ner till ordinarie sovrum för att berätta om min glädje och lycka över den godhjärtade handlingen.
Tryggt la jag mej i famnen och var inte långt från att somna där. Livet är bra vackert ibland.

Jag tycket mer om att uppvakta än att uppvaktas så efter myset hämtats på dagis så blev det en vända inom blomsterbutiken i stan.
Åtta stora vackra röda rosor står nu på vårt köksbord för att fira att livet är lättlevt ;)
Jag älskar blommor så det var minst lika fint för mej som för mottagaren.

Hela palatset fylldes av vackra damer med tillhörande barn under gårdagseftermiddagen. Det är så underbart att höra hela huset fyllas av liv, barnskratt (även lite gråt) och samtal blandades upp .
Barnen lekte men myset var på sin vakt, vissa saker är inte tänkta för andra än henne själv, allt enligt henne då ;)
Det är spännande att lära känna nya människor och det händer allt för sällan när man är vuxen. Som barn sågs det enklare på något sätt, undra varför?

Vi tog en liten hund och barn promenad genom vår undersköna by. Det är alltid roligt att visa upp och göra reklam för vår del av världen.
Promenadavsluning och jag och myset lämnades ensamma en stund.
Åh så äntligen kom våra nya trädgårdsmöbler.
Märkligt ändå att man kan längta så mycket efter något man aldrig haft.
Hem kom dom i alla fall och kartongerna blev med ens en lekplats för ett litet mys.


Balansgång ;)

Min dag.....

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar