fredag 25 oktober 2013

Kvalitetstid....

Plirig efter badandet ;)
 


Sovmorgon och i hoppande av joggingbyxor. Tanken var god, vi skulle hinna så mycket i hemmet under dagen. Så blev det inte.
När man inte kan hålla fingrarna i från varandra så blir det inte mycket gjort.

När vi väl kom igång så drog även fröken mini igång, hon var inte nöjd med någonting. Allt vi gjorde gnälldes det på. Detta varade stora delar av förmiddagen.
Jag gladde mej åt att myset var i toppform. Hon var lycklig som en lärka och grejade med än det ena än det andra.
Hon var väldigt pussig och kramig under dagen. Hon har nog saknat sin mamma mer än hon kan förmedla i ord.
Jag kände att det var väldigt viktigt att jag och myset fick lite tid för oss själva. Vi behöver det både hon och jag.
Vi tog bilen till badhuset. Vi var nästan helt alena i simhallen, till vår stora glädje.
Det plumsades och det simmades en hel del. Hon börja fatta det där nu. Hon är inte så rädd längre när hon inte bottnar, hon litar på att jag är där. Skönt.

Middagen stod på bordet när vi åter anlände till palatset, det är jag inte van vid men jag skulle lätt kunna vänja mej vid det ;)
Fröken flickvän skulle på föräldramöte, även jag var inbjuden, men kände att jag gör bättre nytta hemma  med att ta hand om de små fröknarna. Och inbjudan till min sambos dagis ser jag som väldigt märkligt. Hennes barn har två föräldrar, (på pappret i alla fall) och nog borde väl det räcka.

Tjejerna och jag hängde en stund i lekstugan, det lagades middag av sand och vatten, trevligt.
Det mörknar tidigt och ingång med lite slapp vid teven. Alla verkade nöjda över dagen och jag smidde planer för framtiden.
Barnen nattades ganska lätt och vi hamnade i soffans hörn. En diskussion tog fart, den missuppfattades och tog oanade vändningar. Ibland blir det lätta svårt och ibland tvärt om.
Vi gick och la oss i samförstånd och ord som.
- Det finns inte en chans att vårt förhållande kommer inte bli tråkigt, inte med såna diskussioner.
Vi log och somnade.

Natten har sen varit en enda lång pina då lilla fröken mini inte har varit tillfredsställd överhuvudtaget.
Hon börjar bli stor med egen vilja minsann ;)
Samarbetet gjorde sej påmint, det är så det ska va.
Vi är ett bra team.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar