söndag 27 oktober 2013

Olika viljor....

Spökdans ;)


En timme i bokhandeln för att ratta lite i min bok, det var åter trevliga möten och samtal om böcker.
Jag stötte ihop med en annan författare och vi pratade om olika förlag, det är alltid kul att höra om andras erfarenheter.
Fika med svärföräldrarna och diskussioner om mobiler och viktväktarna, trevligt.
Myset var hemma med mormor så det kändes allt lite märkligt.
Dom bägge hade styrt upp diverse shopping på ekohallen. Nya staket ska sättat och då krävs nyinvesteringar.

En eftermiddag med trevligt besök det blev fullt med barn i borgen. Fem barn med olika viljor och busiga humör.
Det var lek utomhus i ett underbart höstväder.
Man blir pigg av glatt sällskap och fint väder.
Barnen ville kika på hästarna och det har kommit ett litet nyförvärv i palatset. En lite shettis, den kikade vi lite extra på.
En påse äpple plockades från äppelträdgården, dom små hjälpte glatt till.
Konstigt att det snart är november och både maskrosor, björnbär och härliga äpplen finns att tillgå.
Det är en fin höst vilket gör att vinter kommer att bli något barmhärtigare (hoppas jag)

Ännu en gränslinje sattes upp.
Paddan var ledig, jag tog den, myset blev tokig och sa att det var hennes.
Envis som en åsna visade jag att det inte var okej, paddan är min och ingen använde den. Hon skrek som en gast och slutligen sattes foten ner.
Att nu får det minsann vara bra, upphör inte skrikandet var paddan för all framtid en historia för fröken Vilhelmsson.
Jag ogillar att köra med dessa hot men nånstans måste stämningen göras i bäcken istället för i ån. Så tänker jag.

Barnen nattades efter att vi glufsat i oss en hel laxsida till middag.
Badvatten tappades upp och stearinljus tändes i badrummet. Kaffet sattes på badkarskanten och två damer som älskar att sätta guldkant på tillvaron hoppade i.
En och en halv timme senare var vi lagom skrynkliga och tillfredställda av intressanta samtal. grymt mysigt att bara ligga i ett varmt bad och småprata.

Mer mys väntas idag då vi i två timmar ska vara helt utan barn, (om inte planen ändras vill säga) vi ska utnyttja tiden väl :)



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar