fredag 11 oktober 2013

Projekt....

Ny klänning mormor köpt ;)


Kontraster från att sova som en stock på internatet till att bara få ett fåtal sömntimmar var enormt.
Jag var utvilade efter kursen och kände att batterierna laddats upp rejält, men dom laddades alltså ur lite redan första natten hemma i Jockarp.
Att min sambo har diverse trubbel med människor i sin närhet gör ju inte batterierna mindre strömslukande precis.
Jag hade ett inlägg på tungan som förklara ett och annat, men med respekt för henne kommer jag moget att låta bli.
Men nog är det så att vissa bevisligen inte menar de som sägs.

Myset och jag pillade lite i källaren med kattfoder och ved. Vi har kul när vi jobbar ihop. Hon är vetgirig och hjälpsam, det gillar jag skarpt.
Eftermiddagen hängde myset med mormor och med sina kusiner, hon verkar haft det kalas som vanligt.
Jag hängde på bruket på ett möte, ett kommande projekt som är av den större sorten var ämnet, mycket intressant och jag är tacksam att jag fick chansen att vara med i så tidigt skede.

Att sitta med i ett så stort projekt kommer att kräva massor och redan i slutet av denna månaden åker jag till Stockholm ännu en gång. Just nu ser jag inte något problem med att vara hemifrån ett par nätter. Jag litar på min familj, både den gamla och den nya. Mollie är i dom bästas händer. Som det ska va.

Middagslagandet och lite oskiljaktigheter mellan ett par treåringar var sen min kväll.
Tjejerna leker jättefint med varandra och dom saknar varandra när dom är i från varann, trots de så är treårstrotset och tetandet ett vanligt förekommande inslag i palatset. Hua ;)
Myset och jag tog en gemensam dusch och hon mannekängade med den braiga vatteniögonenenstoppen ;)



Vi gav oss sen på ett försök till att avsluta en film som vi började på i Göteborg på vår semester där.
Det gick inget vidare, andra aktiviteter som vi ansåg viktigare utfördes.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar