lördag 2 november 2013

Full rulle....



När myset kommer intultandes mitt i natten med en ballong i handen så undrar man ju vad som rör sej i en treårings huvud.
Släpp ballongen och kryp in under täcket, löd ordern. Hon lydde och somnade i min famn.
Uppstigning på tok förtidigt jag vill inte bli väckt innan sex på morgonen, dagen blir väldigt lång för barnen och jag vet att det ofta blir lite gnälligt fram på eftermiddagen.

Under frukosten kröp lilla bonustösen upp i min famn och gosade in sej, detta var härligt och väldigt viktigt.
Vi är två mammor som ska styra tre barn, att föredra är ju att alla lyssnar och respekterar varandra. Det tar tid med tillit men det kommer.
En promenad med hundarna på berget med en treåring, dock inte den som kom ur min kropp. Nä lilla fröken bonus ville följa med mej. Jag gillar det, att hon frågar om hon får hänga med mej istället för att hänga med sin mamma. Detta fortsatte sen under dagen.

Mollie och min sambo tog minitjejen med sej till stan för att handla, vi som blev över började tvätta lite bilar hemma i palatset.
När vi var klara, väntade vi in bilen som var i stan med att köra lite ved. Jag med stora kärran och lilla fröken med liten kärra.

Det drogs igång biskvibak efter lunchen, supermysigt att titta på när resten hjälps åt.
Jag tog en löprunda, den var inte den behagligaste vändan jag sprungit, lite sliten i kroppen och allmänt seg.
Jag fick sällskap en bit av en man i bil, han undrade om jag skulle springa en mara i helgen.
- Eh nää, jag är nog inte riktigt tränad för det sa jag.
Han skulle ta en halvmara informerade han mej om under färden. Vi skildes åt och mina sista ord var. Lycka till på loppet.
Resterande väg hem funderade jag på vilken mannen var. Alla känner apan, men apan känner ingen typ.

Töserna badade badkar och jag tog en dusch innan maten serverades. Fredagsmyset såg inga gränser, först middag och sen en liten godisskål var till dom små, vi stora åt givetvis nybakta biskvier till kaffet. Lyxigt värre.

Om den första november är det väl lämpligt att säga att det var en effektiv och ömsint dag.
Lättlevt.

Smarrigt värre ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar