lördag 23 november 2013

Full rulle...

Morgonmys :)


Att fira en treåring är minsann en heldagsuppgift.
Vi började morgonen med att pimpa en bricka med en muffins med tre tända ljus. Paket, serpentiner och givetvis skönsång på det ;)
Myset sov som en stock och vi fick nästan puffa till henne för att hon skulle koppla vad som höll på att hända.
Hon blåste ut dom tre små ljusen och ögonen lyste av förväntning på presenterna.
Tre stycken små paket fanns på brickan.
Hon tog det första och med lite vuxenhjälp fick hon bort pappret. Innehållet var en fin bok kombinerat med pussel som kommit hela vägen från Norge till Jockarp.
Hon förstod inte att dom andra paketen också var till henne så vi fick slutligen säga till henne att öppna dom andra paketen också.

Det var ett spel och ett pussel i paketen.
Vi började alla pussla i sängen och det var så vansinnigt mysigt. Det var helt underbart att vi var fyra stycken som firade lilla myset på hennes dag. En riktig härlig familj.
Det kändes helt otroligt.

Givetvis kommer och går känslorna en dag som den. Jag vet hur jag mådde för exakt tre år sedan. Då när mitt liv var ett enda stort kaos.
När jag skulle faca de faktum att jag själv skulle ta hand om och fostra ett litet barn.
Jag överlevde det jag aldrig trodde att jag skulle klara och jag har lyckats att på tre år vända den sorgen jag hade efter min stora kärlek.
Jag har gjort så mycket på dessa år som jag aldrig trodde jag skulle göra.
Allt var inte till ondo som jag då trodde.
Och ej att förglömma hade jag ett fantastiskt stöd av människor som tyckte/tycker om mej. Familjen och fina vänner.
Livet är idag lättlevt och det för att jag låtit mej få ha det så. Jag har valt glädjen och ljuset framför sorgen och mörkret.
Men visst har det tagit tid, det har det.


Tjoho.
Lite byggande...
Ett grattiskort från grannen låg i lådan :)



För att fira lite mer så åkte vi till ett lekland. Tjejerna var överförtjusta och höll i hop hela dagen och vi hade alla en härlig lekstund.
Mollie ville ha pommes frites till mat och hennes önskan var för dagen vår lag.
Gula M:et fick besök vilket inte hör till vanligheterna precis.

Trötta och nöjda vände vi hemåt och kvällsaktiviteten blev ett behövligt dopp i den lilla poolen.
Rena och fina intogs sen soffan med lite poppade corn.
En spontan inbjudan från lilla kusinen gjorde att vi drog i väg på mer roligheter. Kaffe, kakor och en massa roliga presenter. Det var väldigt mycket glädje. Från morgon till kväll.
De små töserna somnade sen på fem röda när dom lagt huvudet på kudden och själv satte jag mej i soffan och sammanfattade mysets tredje födelsedag till en av dom bästa.
Livet som det ska va....Helt underbart.

Kusinmys :)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar