tisdag 26 november 2013

Mötas.....

God morgon :)


När man låter en kamphund hoppa upp i sängen och väcka en liten treåring så är det garanterat att dagen börjar med ett leende. Mollie sken upp som en sol och hon pratade med lille Sigge. Hon älskar honom och det märks. Jag tycker det är ett helt undervacker sätt att börja dagen på.
Hon hoppade sen upp i min famn och vi begav oss ut i arla morgon till yoggitallriken. Hon åt som en liten ponny men dom sista skedarna ville hon att vi skulle ta för speciellt utvalda. Vi tog en sked för mamma, en för mormor en för fröken flickvän och givetvis en för Sigge :)
Det är bra att vara närvarande under måltiderna. Allt går lite enklare då.
I klänningen och sen bar det av mot tusenfotingen. Hon var lika förtjusande ljuvlig när jag lämnade henne och hon vinkade glatt hejdå.

Tjusig arbetsplats jag har :)


Jag drog mot bruket och en dag fylld av möten. Först ut var det huvudskyddsombudsmöte. vi hade en hel del som skulle avhandlas och som vanligt blev det livlig diskussion. Vilket är bra.
Till middag blev det sej, potatis och sås. Trevliga samtal med trevligt middagssällskap. Lätt ätit.

Nästa möte var att möta stora delar av ledningsgruppen, där i bland platschefen. Jag gillar när nivåerna komprimeras. Högsta hönset i gården har dålig koll på muttrar och skruvar, men det har inte vi. Han har där emot koll på en massa annat som inte vi behöver bry oss om, det blev en intressant blandning av människor helt enkelt. Och det bästa av allt var att vi i ämnet arbetsmiljö strävar åt samma mål. Vi vill ha en säker, trygg och bra arbetsplats och chefen vill inte hamna bakom lås och bom på grund av någon olycka på firman. Win Win liksom.

Färdig mötat och jag begav mej mot dagis igen. Myset var samma lilla strålande sol som när jag lämnat henne. Gud vad jag är tacksam och glad över att hon trivs så bra på den kommunala inrättningen.
Vi drog hem till familjen och vi samtalade om hur dagen varit och sen började middagsbestyren.
Jag är så glad över att ha en familj att prata om dagarna som går, att ha nån att laga mat med och äta densamma med.
Jag har det bra nu och jag låter mej njuta av det.

"Mamma du är tokig" hör jag ofta ;) Okej säger jag.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar