lördag 28 december 2013

Färdig jobbat....




Det har hänt något i palatset och jag vet inte riktigt anledningen.
Flickorna leker varje dag med varandra, dom håller sams, skrattar och har roligt och vi får inte vara med.
Om det är så att det är en mognad eller att dom landat lite tryggare i sina roller det vet jag inte.
Det kan vara så men det kan även vara så att det beror på den dialog jag och fröken flickvän hade för en vecka sen. Att vi förstod bättre vad den ena och den andra kände och tyckte om och i konflikterna som sker mellan de små töserna.
Att vi varit konsekventa och stenhårda med att fullfölja den uppsatta regeln.
Hur det än är med anledningen så känns det i alla fall mer än bra.

Eftermiddagspass på bruket väntade mej ännu en dag så myset skulle till dagis. Skalbaggen för dagen och det var en trevlig överlämning. Mollies inskolningsfröken var på plats vilken jag inte träffat på länge. Stora julkramen var given.
Myset hoppade upp i stolen där lunchen stod på bordet, jag vinkade och sa hej.
Jag älskar dessa lämningar när allt går så lugnt och bra. Det betyder så mycket att se att myset har det bra var hon är.

Jag tog en sväng inom banken för att fixa med mysets finanser. Telefonen ringde ideligen och det var den oroliga flickvännen som undrade var jag tagit vägen. Hum visst det är bra att var efterlängtad och att människor bryr sej om var man är och hur man mår, men de får ju finnas gränser ;)

Några tuffa timmar på bruket då det saknades lite kollegor, det var full fart på intransporten så juvelen fick bekänna färg när plattan placerades i mattan och fullgasen var given.
Vi avslutade passet med att önska varandra ett gott nytt år och konstaterade att nu var det färdig jobbat för året.






Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar