fredag 27 december 2013

Fingerfärdig....



En olycka i sängen betyder jobb. Lakan, täcke och kuddar får tvättas och torkas.
I dessa lägen känner jag att det vore finnemang om blöja hade använts. Men har man fyllt tre är man stor. Jo, jo.
Den vanliga tallriken med gröt slank ner och det kändes mer än bra. Ordningen återställd.
Efter frukost drog tjejerna in på sitt rum och började leka doktor. Vi kika till dom lite då och då men vi vill ogärna störa när dom väl fått upp farten till lek.
Om dom får syn på oss så blir vi utslängda från rummet, ja, man kan ju inte låta bli att fundera över hur det kommer bli i tonåren.

Hela ligan drog till storstan och myset och jag lämnades kvar i hemmet. Vi fixade och donade lite med än det ena än det andra. Det var lugnt och skönt men ändå lite små tomt. Jag har vant mej vid att huset är fullt med folk. Jag tror jag hade passat perfekt till att bo i ett kollektiv. Kanske jag testar nån gång ;)

Lite fingerfärgsmålning och jag trodde ju i min vildaste fantasi att myset skulle ha växt till sej en liten bit vad det gäller just den biten. Det hade hon inte.
Hon blev helt galet glad när hon öppnade paketerna från kusinerna och fann dessa färger, mysets mungipor gick upp, samtidigt gick mina ner.
Samma visa som innan alltså. Hon blandade hej vilt och färgen hamnade en bra bit utanför pappret.

Jag avstyrde det hela med att det var dags att dra till dagis.
Hon såg nog fram emot det för det var inga som helst protester eller diskussioner.
Hela stan låg öde när vi sakta körde på dom duggregnsvåta vägarna. Var alla fylledåliga tro?

På skalbaggen hade det kommit en ny fin buss till trädgården, den kollade vi på innan vi gick in genom dörren och möttes upp av fröken och en liten kille. Fröken berättade att bussen hade förorsakat en bula i pannan under förmiddagen. Det går vilt till minsann.
Jag fick informationen om att under dagen skulle det bakas och det fick vi provsmak på några timmar senare.
Jag körde ett eftermiddagspass och när jag kom hem visade myset stolt upp en påse med rött snöre innehållande chokladbullar.
Hon hade även hunnit måla ett fint ljus. Ingen hejd på kreativiteten alltså.

Fröken flickvän hittade vi totalt utslagen i soffan. Gulligt att hon väntar upp tills vi kommer hem ;)



Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar