torsdag 5 december 2013

Umgänge är det viktigt?

Allt ska upp huvudet :)


Startade upp morgonen med en rivstart för att några minuter senare sitta fast i en bilkö bakom en grävmaskin. Jag älskar Europavägar som har hastighetsbegränsningar på 50 km i timmen sommartid och låter långsamgående fordom blockera hela vägen. Bra där liksom *Morr*

Fröken flickvän brukar ofta säga till mej;
- Släpp det där nu.
Det handlar ofta om saker jag inte kan påverka, detta var en typisk sådan sak. Jag kunde inte släppa det direkt utan var tvungen att skriva av mej lite om vad jag anser om just dessa lusiga Europavägar, men nu har jag släppt det :)

Jag kom fram till bruket före utsatt tid, men det var minsann på det berömda håret.
Projektmöte och klipp och klistrandet fortgick.
Jag kände att vi hade något stort på gång redan när jag kom in i rummet. Och faktiskt sattes vissa bitar på sin förhoppningsvis rätta plats.
Vi är inte framme än men snart så.

Barnfridag på dagis och myset hängde hemma med mormor eftersom att mötet kallats till under kort varsel.
Dom hade haft en fin förmiddag med shopping i mataffären. Myset hade klippt en banan under turen i shoppingvagnen.

Jag var en aning loj och sleten när jag kom hem, alltför lite sömn en längre tid börjar kanske ta ut sin rätt.
Myset tog ett bad och sen blev det en lugn eftermiddag.

Lilla fröken mini kör vidare med ett par mål med flaskan varje dag, hon är så duktig så :) detta kommer i slutändan att ge oss betydligt trevligare nätter och även möjligheten till att den andra föräldern ska kunna umgås med sitt barn mer än nån enstaka timme i veckan eller varannan vecka som det är just nu. Det känns inte optimalt om man vill ha en god relation och det biologiska är ju så viktig sägs det.

Likt Emil med sin soppskål :)

Idag ska jag trotsa min snoriga nos och ta en löprunda :)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar