onsdag 5 februari 2014

Paket och gympa....

En hundpromenad är aldrig fel ;)


En familj likt den som finns neråt i Europa infinner sej även i Jockarp.
Att man hjälps åt och tar hand om gamla och barn på ett självklart sätt. Jag hjälper dej med barnen och du tar hand om mej på ålderns höst, typ.
Efter avslutat nattarbete körde jag hem och kröp ner i sängen. Myset vaknade vid halv åtta, ett krig i palatset bröt ut och det skar genom väggarna.
Jag vaknade och gick upp för att se om det på något sätt gick att vifta med vit flagg och få kriget att avstanna.
Det var fröken bonus som skulle ha kläder på sej för dagistimmarna, detta uppskattades ej.
Vi beslutade att Mollie skulle bli hemma, hon var förvisso feberfri men hon behövde tid för återhämtning. Hon fick bli kvar hemma.
Men fröken flickvän hade tider att passa i stan. Viktiga saker. Så Mormor fick rycka in. Myset hängde alltså på undantaget medans jag skulle få ett par timmars sammanhängande sömn efter nattens jobb och vakenhet.
Det gick utmärkt, tre timmar fick jag innan fröken flickvän kom leende och väckte mej. Vi myste till den en kort stund sen var det dags att fånga dagen.

God jul ;)

Solen sken och jag ville ut. Jag drog iväg för att hämta mitt mys. Det var vår i luften och jag bara drog in den underbara luften. Jag njöt av varje andetag. Så enkelt.
Myset hade lekt julafton och slagit in en massa paket. Pappret hade dock bytts ut mot handdukar, men snöret hade det inte snålats på.

Vi gick hem och städade huset vilket är grymt skönt när det är gjort. Det doftade blommor i hela borgen när jag var klar med golvtvättandet.
Barnen var väldigt lättretade och det kan vara för att dom inte riktigt är i toppform. Trist bara när det inträffar på alla samtidigt. Hej utmaning ;)

Bamsegympa, ja jag lät faktiskt myset gå trots att hon varit ur form. Men jag anser det som viktigt att man fölföljer det man anmäler sej till. Givetvis kan man väl missa någon gång men det ligger inte för mej riktigt.
Säger jag som inte har en enda frånvarodag på bruket ;) klapp på axeln.

Middag och nattning och jag var faktiskt ganska slut när jag halv nio spatserade in i sovrummet och vräkte ut mej likt en prinsessa i den nybäddade sängen.

gympatime :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar