onsdag 26 februari 2014

Rastlös....

Påhittigast i världen ;)


Åksjuka verkar kunna sitta i ett tag.
Jag vaknade på natten av att myset ropade på mej. När jag kom in till henne var det blött i sängen, hon hade kräkt.
Jag sanerade det värsta och flyttade in henne i vuxensängen, en halvtimme senare var även det nerkräkt.
Hon kräktes sen ännu en gång, men denna gång i en skål.
Vi diskuterade om det var influensan som var på gång in i huset och vi såg svart. Men ju längre tiden gick och även det att matintaget var de samma som vanligt på morgonen så blåstes influensaplanen av. Hua vad skönt. Vi klarade oss alltså även denna gången.

Av förklarliga skäl så blev det en hel del tvättande. Min lyckliga stjärna tackades över att vi bor i palatset och inte i en lägenhet. Tvätttid var inget jag kände för att vänta på.
Vi tog ett bad för att få bort allt kräk som fastnat i håret och tänderna borstades. Sen var det mys för hela slanten.

När vi åt lunch fick jag ett anfall om att åka bort, jag får det ibland. Vilket är bra.
Jag vill hitta på något löd gnället.
Fröken flickvän log och sa;
-Då gör vi väl det, vart vill du och vad vill du göra.
-Det är inte viktigt vad vi gör, bara vi gör något och det tillsammans.
Så ja nu bokades det hotell igen.
Jag älskar det spontana.

Lilla fröken bonus hämtades upp och dom tre tjejerna och jag hängde på lekplatsen i stan en stund. Fröken flickvän fick ett erbjudande om en träningskompis vilket hon inte gärna ville tacka nej till. Och jag tyckte att det var en utmärkt ide.
Det märktes tydligt att dom små längtar efter lekplatsen och efter varandra.
Jag satte en dam i var gunga och sen sprang jag som en tok emellan till tjuten om att det skulle vara högre och högre fart. Dom skrattade så dom höll på att storkna. Barnskratt är ljuvligt att lyssna på.

Vi var inom guldsmeden i stan, den har varit stängd ett tag för uppfräschning men nu så äntligen var den öppen.
Att gå in där med tre små barn är kanske inte det smartaste beslutet, men det är ju så det ser ut. Vi kan ju inte precis lämna dom utanför butiken.
Ringprovning och ringbeställning gjordes, vilket var syftet.

Vi vände hem en snabbis och under den korta tid han fönstersnubben komma. Han satte fönstrena på plats och dom blev perfekta.
Jag berättade för honom att glädjen var stor över det hantverk han åstadkommit.
Han blev glad över att jag var nöjd.
Tre fönster återstå nu och dom håller han på med i detta nu (hoppas jag)

Alla drog på gympa utom jag för jag hade en del att styra med. Efter det så drog jag på mina sköna juveler på fötterna och sprang en sväng. Svängen avslutades på gymnastiken där dom små befann sej.
Det var trötta tjejer vi lastade in i bilen och efter lite mat i magen så slocknade myset. De andra följde sen efter i en raslig fart.




Jockarp.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar