lördag 1 mars 2014

Bad och bryt.....

Kolla firrarna ;)


En heldagsutbildning i den fackliga läran bestod min torsdag av. Det var intressant och det blev väldiga diskussioner emellanåt. Efter avslutad utbildning gick jag in i dörren bredvid utbildningslokalen och in på gymmet. Jag tog ett tufft pass på en timme.
Väldigt skönt efter en annars stillasittande dag.
Jag körde hem till familjen och det blev en trivsam afton, ända fram till det var dags för nattning. Sen bröt helvetet ut.
Mollie hade sovit på dagis och förmodligen hade det blivit på tok för många minutrar. Jag måste prata med fröknarna angående detta dilemma.
Lilla fröken höll på i två och en halv timme innan hon slutligen lugnt somnade. Klockan var då halv tio. Inte okej.

Dagen efter startade upp tidigt. Frukost och väskan packades.
Dags att inta badhuset. Jag älskar badhus med stor tillgänglighet. Väggabadet är ett sådant ställe.
Men innan vi körde till badet for vi inom sjukhuset och hälsade på svärmor. Det var väldigt spännande. Det var en dörr som snurrade, fiskar i ett akvarium och givetvis den fantastiska hissen. Kan det bli bättre för ett par småtjejer?

Badet gick bra. Mollie hoppade från kanten rakt på en flytande platta. Detta var väldigt kul så det pysslade vi med en lång stund.
Vattning med vattenkannor och lek med spannar tillhörde även det favoritsysslan i badhuset.
Fröken mini uppskattade badet och speciellt den delen av poolen som bubblade. Hon blev helvild och plaskade med armar och ben.

Vi körde in till stan för att möta upp svärfar och luncha med honom. Mollie fick ett bryt som inte var av denna jord. Den totala snedtändningen stod hon för. Kul. Not.
Jag fick asa henne med mej till restaurangen och hon slängde sej på trottoaren, skrek och slog runt omkring sej. Klök varning på det. Det är absolut det värsta jag vet. När man inte uppför sej bland andra människor.
Som väl är så inträffar detta väldigt sällan, eller jag skulle vilka säga aldrig, inte förrän i går då alltså.

Allt lugnade sej och mat det fick vi. Eftermiddagen blev sen fin. Barnen lekte, spelade spel och bakade. Jag låg på soffan och vilade lite. Nattarbete väntade.

Koncentration....


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar