söndag 16 mars 2014

Jesus...

Inga kan busa som vi ;)


Lördag förmiddag betyder gymtid för fröken flickvän. Efter frukost drog hon iväg och lämnade mej hemma med tre små underljuvliga tjejer.
Vi tog det lugnt och hängde i soffan. Tjejerna satt nära mej och kollade på Dora.
Jag kollade och styrde upp med biljetter för både Eiffeltornet och till Louvren för vår kommande resa.
Att turista med tre barn är inte det lättaste så det gäller att underlätta så mycket som möjligt som till exempel att köpa biljetter hemifrån. Smart ;)

När fröken flickvän kom hem hoppade jag i mina löpardojor, turen slutade på 13kilometer. Det har varit en bra vecka, något sliten är jag i höften eller rättare sagt i ischiasnerven. Det känns bra om den börja spöka nu så att den spökat klart till loppet.
Rundan blev extra tuff på grund av den starka vinden, var den emot mej gick de tungt och var den med mej fick jag bromsa i nerförsbackarna.
Trots vind problem var det en härlig tur på ett soligt Ryssberg.

Eftermiddags lyx i form av musikal tittning. Vi körde till Karlskrona och Jesus christ superstar.
Vi får tacka våra fantastiska mödrar som ställer upp och passa tjejerna när vi ska på turné.
Musikalen var fantastisk. Det var stora kontraster från hur mina tanka gick innan och till det som utspelade sej.
I min värld var det brungråa kläder och ner grusade sandaler. Det var min bild det. Bilden jag har färskt i mitt minne just nu det är Mc gängsutstyrsel och skinnbrallor.
Vad som fick mej att fundera mest var det faktum att bilden av Judas var helt olik den tolkningen jag gjorde en gång när jag läste bibeln (det var förvisso längesen) I musikalen såg vi en Judas som var förälskad i Jesus. Och det som for genom mitt huvud till anledningen till att Judas senare förrådde Jesus var att.
Kan inte jag få honom ska ingen annan heller ha honom.

Jag älskade att se Ola Salo i rollen som Jesus.
Jesus kändes emellanåt väldigt feminin. Vilket jag supergillade.
Trovärdigheten i att Jesus kände kärlek både för en kvinna och en man kändes även den helt klar och äkta. Kanske kan det beror på att Ola själv för ett antal år sedan gick ut med att han var bisexuell.
Sammanfattningen är att jag älskade denna moderna och genusperspekterade musikal.

Hand i hand lämnade vi alltså nöjda och tillfredställda arenan och körde in mot centrum för en bit mat.
Det är så sällan man har tillfälle att äta indisk mat här i krokarna så det kändes givet när vi nu hade möjlighet till det.
En mycket delikat måltid blev det innan vi sen vände hemåt för att natta våra små underljuvliga tjejer som även dom haft en förträfflig eftermiddag och afton.

Ingen kan väl ställa sej frågande till att denna lördag åker ner så det stänker om det i braigadagarasken.



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar