tisdag 25 mars 2014

Kaos och spermier....

Nu går bussen :)


Kaos. Japp det man inte har i huvudet får man allt ha i sina ben. Gudarna ska veta att jag sprang i går morse för att få ordning på allt innan jobbet.
Mat i magarna på dom små, kläder skulle på. Matlåda skulle ner i väskan, soppåsen i den ena näven och den överblivna tårtan i den andra handen sen gick jag ut.
En sekund senare var jag inne igen. Telefonen hämtades, ut igen och i väg.
Halvvägs till bruket kände jag en stank av sopor. Gaaa jag hade glömt att lämna påsen vid sopkärlet nere vid vägen. In på en rastplats och eliminerad stankpåsen och sen vidare mot bruket.

Vi hade ett layuotmöte och det var för dagen placerat utomhus. Himla trevligt och vädret var behagligt men kyligt.
Efter middag fortsatte sen arbetet men nu var det dags för riskanalyser. Jag hängde näsan över en massa papper, lite småtråkigt men ett viktigt arbete.

Tårtan gick åt och det uppskattades, frågan som ställdes var. Vem har gift sej. Jag flinade och sa;
- Jag. Jag är både gift och skild och jag har en tjej hemma som fyllt fyra, ingen hejd på firandet alltså;)

Jag tog cykeln och körde upp till våra sköterskor, en hörselkoll gjordes och jag beställde en tid till vår sjukgymnast. Det är dags att dra benet rätt. Det ska jag pyssla med idag under förmiddagen. Härligt.

Kvällen bestod sen mestadels av att se efter tre små vilddjur och få i dom mat.
Vi skalade potatisen gemensamt och tjejerna valde ut vilka som skulle skalas och vilka som skulle förskonas.
Jag bara öste på med skalaren och fröken bonus säger då;
- Oj vad snabb du är när du skalar potatis.
Hehe. Jag är snabb i de mesta och stark som pippi med enligt unga fröken.
Det är så väldigt roligt att lyssna på deras funderingar.
Häromdagen frågade fröken bonus varför hundar och katter har svans.
Ja man vet ju svaret men att utveckla det på ett vettigt vis till en fyraåring, det är inte det lättaste det.
Jag gillar dessa frågor och jag räknar kallt med att det kommer fler och klurigare frågor framöver. Och det fina är att jag lär mej själv en massa saker :)
Och så var det dags igen. Jag får varje år en spermieräkning från storkkliniken. Detta på grund av att jag har fyra möjligheter att ge Mollie ett syskon. Kliniken förvarar alltså mina Spermier tills det att jag vill använda dom, för denna tjänsten tars det ut en avgift varje år och de var nu den jag fick. Konstigare fakturor får man allt leta efter ;)


Alla ska vara med och spela spel ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar