onsdag 30 april 2014

Blandad kompott....

Liftare.....


Det har varit några fina men intensiva dagar. Vädret kan man ju knappast klaga på i alla fall.
Jag har sprungit ett par härliga rundor och haft med mej följe cyklister. En dag hade jag två cyklister och två barn med mej som hejaklack, den andra dagen hade jag bara en hejaklackare med mej. Så mysigt.

Vi har varit på restaurang med fröken flickväns familj. Väldigt trevligt, till och från restaurangen gick vi. Det var fröken flickväns barndomshood. Intressant att få höra historier om hus och folk trots att jag inte vet vilka dom pratade om.
Det där med hus är spännande. Varje hus har en egen historia och jag kan fantisera i oändlighet om husen jag passera.

Jag har förstört min telefon och fått ut en ny på försäkringen, snabba ryck minsann. Den blev lite fuktskadad och ett erkännande i affären om att jag varit oförsiktig var givet.
God service resulterade alltså i en ny.
Och jag älskar verkligen det lilla molnet som är kopplat till min värld. Allt jag hade i telefonen utan simhud kunde jag ladda över i min nya skönhet. Jag älskar det.

Jobbat har jag också gjort, tro det eller ej ;)
Två nätter eller nja en och en halv. Det blev hemfärd mitt i natten för att jag skulle medverka på ett möte. Förhandlingarna och lagar har gett oss rätten till elva timmars dygns vila och det fick jag alltså.
Mötet gick bra och det pratades arbetsmiljö och tillbud.
Tillbud är bra och det har vårt företag fattat. För att få lite extra fart på skrivandet så infördes det att man skulle få en trisslott på varje registrerat tillbud. Tillbuden ökade då markant. Smart. Nu behövs inte den moroten längre utan alla skriver ändå.

Myset Vilhelmsson har fått en ny garderob med nya klänningar. Hon är helt galen i klänningar. Mormor och hon var på polan och lilla pyret och ut gick dom med två påsar. Alla klänningarna skulle sen följa med i väskan till dagis.

Det har investerats i ett parasoll och en dynbox. Kostnaden var långt i från okej på de men vad gör man. Det är tvunget att dom små ska skyddas mot solen. Vi pillade i alla fall ihop dom nyinvesterade sakerna och Mollie älskade att veva upp parasollet. Lättroad.

Vi har fortfarande en inneboende och det är väldigt mysigt, soffhänget känns liksom lite mer. Mer vuxet. Vi är många som sitter vid middagsbordet vilket är supertrevligt. Livet ter sej ganska enkelt.

Gårdagskvällen avslutades i underljuvligt sällskap och en match yatzy lirades.
Jag var en nöjd förlorare inget mer sagt om det ;)
Så idag är det valborg och jag tänker se till att jag får en fin sådan med föreningen levande landsbygd i kalvahagen.
Vi startar 19,30. Väl mött ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar