torsdag 10 april 2014

Repetition....

Hon har öga för slantar ;)


Sömn. Mmm, fyra timmar det var ju lagom ;) nej det var det kanske inte men jag fungerande ändå ganska bra under dagen.
Jag hämtade mitt mys på dagis och hon var väldigt glad. Hennes vykort som hon skickade från Paris hade nämligen kommit fram och på samlingen hade fröknarna läst kortet till alla barnens lyssnande och uppmärksamanande.

Vi åkte hem och tog det väldigt lugnt. En gammal jobbarkompis kom in på fika helt spontant. Det var ett år sen vi setts och nu hade han gått i pension och sa sej ha all tid i världen.
Vi pratade om gammalt och vi pratade om nytt.
Det visade sej att fröken flickvän kände hans barn, snacka om lite värld.

- Ska jag aldrig få träffa min mormor sa myset.
Jag flinade åt hennes ord och upplyste henne om att dom ses nästa varje dag.
Men jag förstod vad hon menade, hon ville springa upp till undantaget.
Gör det då ditt lilla pyre sa jag.
Hon klädde sej i en hast och tog sin lilla kundvagn som hon för dagen packat med en klänning och ett mjukisdjur sen drog hon.
Jag hoppade i löpardojorna och angrep mördabacken. Tiden var knapp så jag tog en lite sväng men det var ett betydligt högre tempo än det jag nu är van vid i mina långpass.
Doften av vesans nyplöjda åkrar gjorde mej pigg och stark och den känslan är så skön att få.
Svetten öste av mej när jag åter kom hem. Duschen och sen stod middagen på bordet.
Maten vältes ner, myset pussades och sen var det hopp i bilen.
Repetition med kören. Jag var lite nervös över om det skulle sitta. Det satt och alla var grymt taggade. Det kommer bli super på lördag, det är ett som är säkert.

Vidare från kören till bruket, ännu en natt skulle avverkas och det gjorde den med, men jag var sjukt trött. En kvar nu sen är jag ledig igen ;)


Min nattlektyr. Runners world :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar