onsdag 21 maj 2014

Anmälan ;-)

Snart dags för myset att springa ;)


När jag körde in myset till dagis funderade jag på när hon skulle dit nästa gång. Det skulle nog dröja ett bra tag, jag sa detta till fröknarna och enligt deras schema fannns det inte med något mys  väldigt länge.
Jag fick dubbelkolla i telefonen när jag åter satt i bilen och nä hade det inte varit för ett eget byte på jobbet den 9;e juni så skulle det dröja bra länge innan hon skulle dit igen.
Vi har fått en riktig tråkmånsig semesterperiod på jobbet i år så jag fattade det övermogna beslutet om att stanna hemma och vara föräldraledig stora delar av sommaren. Det kan väl inte skada.

När jag lämnat myset skulle jag ha en date med min revisor, deklarationen skulle ses över.
Det såg fint ut och finanserna hade skötts och det var ordentligt med plus på alla konton. Det är ordning på fröken Vilhelmsson gällande räkenskaperna. Klapp på axeln till mej.

Jag tog en löprunda, det var den första efter fadäsen med tarmtömningen. Det kändes bra och det gick väldigt fort. Jag tröskade på och svetten öste av mej när jag väl var hemma i borgen igen.
En stadigt lass med mat skyfflades in efter loppet.
Ja, på tal om lopp så har jag nu äntligen fått tummarna ur rumpan och anmält myset till broloppet i stan. Hon kommer att genomföra det med mormor för jag och resten av ligan kommer att hålla till i Karlskrona hela dagen på pride festivalen. Det ska bli mysigt att prida lite med min tjej, lite uppladdning inför den stora drabbningen i Stockholm liksom ;)

Och så ännu en anmälan har dimpt ner framför fötterna på mej. Jag börjar faktiskt tycka att det är komiskt.
För ännu en gång kammade anmälaren hem noll poäng och jag drog in tian ;)
Denna gången blev vi anmälda för att vårt stall hade för små boxar och att det var för lågt i taket.
Vissa boxar mäter 18 kvadratmeter och har tre meters takhöjd. Ja så tillåt mej små le. Och det var just de jag gjorde när inspektören gått ett varv på ägorna.
Han tyckte att det såg utmärkt ut och förstod inte anmälaren alls. Ren skär jävulskap även denna gången alltså.
Det som än en gång retar mej det är just det att våra skattepengar går till rena rama tramset. Det läggs förmodligen vansinniga mängde pengar på dessa struntsaker och detta enbart för att den svenska avunsjukan gör sej påmind. Att folk anmäler till höger oh vänster bara föra att försöka jävlas.
I mitt eget fall kan jag bara säga att med mej jävlas dom inte längre, jag har fått så många anmälningar till mej i mitt liv och ingen har lett till något. Mitt goda minne gör sej påmint att jag till och med gick igenom en rättegång vilket jag erkände mitt brott. Likväl friades jag. Jag verkar bannemej omöjlig att sätta dit ;)

Detta må vara anledningen till anmälan ;)
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar