lördag 17 maj 2014

En kväll till historian....



- Varför har du sådana frågar myset.
- Det är ögonbryn du har med såna säger jag.
Hon känner försiktigt på mej och vidare på sej själv.
Samtalet avslutas där men jag ser att hon funderar.
Jag älskar detta, det känns som jag får uppleva min egen barndom på nytt. Dessa frågor hade kanske inte jag, men det snurrade förmodligen liknande saker genom huvudet på Leonora Vilhelmsson tre år :)
Jag är glad att hon frågar mej och jag hoppas innerligt att det ska hålla i sej resten av livet. Att hon ska känna en trygghet i att berätta saker för mej, lätta som svåra. Men jag vill för den delen inte bli en "kompis" mamma.

Dom lättlevda dagarna radas upp en efter en. Dagen första aktivitet var att åka en runda med svärfars cabbe. Fröken flickvän körde och myset åkte. Jag tyckte att dom klädde väldigt bra i den bilen.
Vidare när vi lämnat av vår "låne" bil körde vi mot Tosteberga och dess ängar.
Det är ett naturreservat på 50 hektar mark med en intressant flora och ett artrikt fågelliv.
Vi fick smakprov på båda delar under vår vistelse.
Självklart hade vi lunch med oss i en väska och vi slog oss ner i en läig plats bland gullvivor och sankt pers nycklar.



Underljuvligt.....


Efter maten gick vi ner till vattenbrynet och letade snäckor och tappra försök till att kasta macka gjordes.
Synen av lekande barn vid vattenkanten var fantastiskt fin. I det ögonblicket var det inte mycket jag kunde klaga på i livet. Jag har det så ruggigt bra konstaterade jag när jag såg på alla mina undervackra tjejer ;)

När vi tröttat ut oss på den vackra naturen körde vi till ekohallen och köpte en pool.
Vi hann inte mer än hem förrän den skulle prövas.
Dom var helt galna och det tog inte lång tid förrän rutschkanan stod i poolen och dom åkte för glatta livet.
Lite reklam för min firma ;)



Det som sen utspelade sej går rakt in på tio i topp listan av mysiga saker jag gjort i mitt liv.
När dom små somnat hämtade jag duntäcket, paddan, ljus och lite godsaker.
Fröken flickvän stod för kaffet.
Med allt detta parkerade vi oss i den stora soffan på altanen, vi tittade på en film under täcket med tända ljus.
Ryssberget skiftade från grönt i alla nyanser till enbart en stor svart massa.
Svalorna flög förbi över våra huvuden och vi såg dom första stjärnorna tändas på himlen.
Filmen tog slut men vi låg kvar i varandras famnar och lyssnade på vinden. Vi såg de svagt lysande ljuset av stearinljusen och stjärnorna blev starkare och starkare.
Känslan av vällust var enorm.
Detta var en kväll som man önskar aldrig skulle ta slut, detta var en kväll att minnas. För alltid.

Tack mitt hjärta för att jag fick uppleva det med dej.


Arbetar tillsammans ;)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar