fredag 9 maj 2014

Invigning....

En liten södra kaka ;)


Sen kväll efter vårruset gjorde att det blev en seg uppstigning. Mollie valde klänning liggandes i sängen, hon är en spillevink, jag såg att hon njöt av att köra med sin mor den arla morgonen. Jag bet ihop och småflinade lite för mej själv.
Vi körde till dagis och jag gick med in i samlingsrummet där myset skulle göra sitt val för dagen. Hon valde experiment och gården. Ett mycket bra val tycker jag. Jag var lite avis när jag lämnade förskolan och körde mot bruket.

För dagen stod det genomgång av medarbetarundersökning, försäkringar och lite genomgång av skyddsutrustning. Det gick smärtfritt och tiden gick väldigt fort. Lunchen närmade sej, det blev smörgåstårta. Vi drog sen ner till min avdelning och där hände det minsann saker. Den stora invigningen av den magnifika driftcentralen gick av stapeln. Alexandra Zazzi var plats och lagade mat men eftersom jag tryck i mej en rejäl bit smörgåstårta som var uppe i halsen och vände tog jag det mogna beslutet att låta bli soppan som stod på menyn, men en liiiten bakelse fanns det plats till ;)

Vi fortsatte med genomgång av bår och vi la tryckförband på varandra.
Friskluftmasker kikade vi på, vi har inte någon gas eller farliga vätskor på min avdelning så vi var inte i jättebehov av att lära oss just det, men det var ändå kul att se hur det funkar.

Under tiden jag var på bruket nåddes jag av informationen om att fröken flickvän bokat en resa till oss. Det är så underbart att ha en person i sitt liv som kan fatta egna beslut och då även bra beslut.
Det är skönt att inte alltid behöva vara den som ska ta tag i allt och lösa allt. Jag kan få glida med i bland. Toppen.
Resan går till Amsterdam vilket vi ser fram emot i massor.
Jag läste om att det fanns några intressanta museum, dom hette Hasch, Marijuana och Hampa museet. Vilka andra städer skulle ha museum som dessa ;)
Jag har redan diskat av ett antal museum i denna stad men dessa var alltså ny för mej. Men så finns det ett 50-tal olika att välja på så några borde ju vara okända för mej.

Vi var på viktis och vägde oss. Fröken flickvän fortsätter stadigt i den riktning hon vill, vilket är glädjande. Myset vägde sej hon med och vågen stoppade på 18 kg. 
Jag smyg vägde mej jag med men det med lilla mini i famnen så den vikten är inte riktigt rättvis.
Middagen lagades och det blev torsk för hela slanten, smarrigt värre. 
Tjejerna tog ett välbehövligt bad, lite häng i soffan sen blev det sängen.
En braig dag det där ;)
Man kan inte alltid vara glad ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar