fredag 16 maj 2014

Stooor kok....



Dagen kickades i gång tidigt, jag hörde tjejerna att dom tagit tag i leken direkt, ingen tid att spilla tydligen. Ingen kom in för att morgonmysa med oss vilket är väldigt ovanligt.
Vi surrade lite om hur dagen skulle läggas upp. Ingen av oss kände för att göra något stort, de fick komma efter hand helt enkelt.

Jag tog på fastande mage en löptur på 6 km. Känslan var total när jag sprang i morgonsolen och tittade på gulblommande rapsfält och gröna bokskogar. Lättlevt är det ord som bäst beskriver min morgon.
Gröt i magen och sen gick hela gänget ut. Ingen ville vistas inne en dag som den. Solen vräkte ner på oss vilket den senaste tiden varit en ovanlig företeelse.
Mollie vägrade att smörja in sej och hon fick ett ultimatum, antingen solkräm eller kläder på hela kroppen, det är inget enkelt val det, vi föddes nakna och i tre års åldern ser det ut som om känslan av födelsen hänger kvar, nakenhet är bäst.
Men hon klädde sej i långärmad tröja, långa byxor och solhatt.
Detta höll i sej ett par timmar sen kom hon och bad om att få smörj.
Utan smörj ;)

Vi var ute hela dagen, det tvättades ett par bilar och det åts glass. Vi låg på en filt på gräset och fröken flickvän hade högläsning för mej ur en tidning. Så otroligt mysigt, så otroligt mycket kärlek det var i just den stunden. Barnen sprang runt och busade och där bara låg vi.




Middagen för dagen var lite speciell. Svärfar hade varit på turné och raggat upp en kyckling på 5 kilo som han kom hem med. Den angrep vi och lagade under eftermiddagen. Det tog sin lilla tid vill jag lova, men gott blev det. Med tanke på storleken fick vi bjuda ner mina föräldrar på en bit och även svärfar kom inom och hämtade ett lass av den mycket goda kycklingen.


Den ja ;)

Vi tog en kvällsrunda in till stan och lekplatsen, vi behövde smälta maten lite.
Tjejerna hade en härlig stund bland gungorna. Högre högre lät ordern.
Väl hemma dunsade alla tre i säng. Utomhusvistelserna är tröttande.

Gällande min fråga under gårdagen beträffande skräpposten  har jag nu löst det hela.
Så enkelt det kan vara. En liten knapptryckning så har alla anonyma kommentarer eliminerats från bloggens sida. Så enkelt så enkelt.
Jag har funderat mycket på vad det gäller just det där med kommentarerna. Jag står som ansvarig för dom även om jag inte skrivit det. Det är en märklig regel i bloggvärlden tycker jag.
I princip skulle jag kunna straffas för att jag lägger ut en kommentar som inte är okej, trots att det då inte är jag som skrivit ett ord i den.
Vidare vad det gäller den anonyma biten går tankarna som följer.
Varför skriva en kommentar till mej när man sen väljer att vara anonym. Om man resonerar att man vill ha något sagt gällande mitt liv så vore det väl lämpligt att stå för sitt tyckande.
Att en människa väljer att skriva ett långt mail till mej och sen inte skriva under med avsändare förstår jag alltså inte alls. Det tar ju bort hela poängen med att säga sin åsikt i ärendet.
En anonym mailare står således inte för det den precis har skrivit, så tolkar jag det och med det är mailet/kommentaren helt meningslös.
Intressanta funderingar på kammare minsann ;)
Jag gillar att fundera.


Spa- behandling...


Nu väntar utflykt.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar