lördag 3 maj 2014

Utvecklingssamtal....

Omplåstrad ;)


Morgonen i borgen kickades i gång med att det kom två herrar beväpnade med diskmedel. Dags för fönsterputs. Dom var snabba och sociala. Mycket bra kombo.
Vi pratade lite om löner och hur dom rekryterade i firman. Spännande.
Fönstrena blev underbart tittvänliga. Otroligt vackra fönster det är på Månsagården i Jockarp. I alla fall när dom är putsade.
Nöjd är bara förnamnet på det utförda arbetet alltså. Tack.

Mera samtal. Ja det är väl lika bra att fortsätta. Nu var det dags för samtal om myset och om hur hon sköter sej på dagis.
En självständig dam som går sin egen väg, äter som en häst, älskar tejp och är en god kamrat löd domen. Mycket glädjande för mamman.
Fröken berättade att det var väldigt längesen dom hade ett så pass matglatt barn som Mollie. Hon äter allt.
Att hon lika gärna kan leka själv som att leka med andra sågs även det som bra. Hon väntade inte och kollade in vad dom andra barnen valde på samlingen utan hon valde efter eget intresse och sen vidhöll hon det. Det tycker jag är en god egenskap.
Att hon pratar hela tiden var en sak som även dagis fröknarna märkt av konstigt vore väl annars. Hon var hjälpsam och ställde alltid upp om det uppkom några problem.
Ja, allt lät bra i mina öron om hur mysets är på dagis

Eftermiddagspassen är plågsamma när dom duggar tätt. Anledningen är att jag inte träffar familjen så mycket dessa dagar.
Men när jag tänker nyktert på det så ska jag vara väldigt glad just nu, för inom en snar framtid ska även fröken flickvän åter ut i samhället och göra sin tjänst och dra in lite skattepengar till Anders Borg.
Fatta vad lite vi kommer att ses då. Gnölar jag nu så kommer det alltså bli än värre då. Hua. Hon ska jobba 75% och jag mina 50% det kommer bli tufft, stackars oss ;)

Jobbet gick bra, en sönderkörd truck och lite andra fadäser, det kallar jag fredagsmys det.
hemgång och lite samtal med fröken flickvän om hur hennes dag varit sen bums i säng.

En kväll på bruket ;)
                                                                   

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar