onsdag 11 juni 2014

God morgon....

Vakna upp till detta. Lyxigt.


Ett par ruggigt tidiga mornar på bruket. Uppstigning mitt i skönsömnen, det är jag inte van vid.
Det var inte bara tidigt, det var även hett på jobbet.
Att värmen slog till gjorde att jag hann knappt hem förrän det åter bar i väg och då till stranden.
Två dagar i rad och visst är det väl märkligt. Första dagen lekte dom små snällt i tre timmar, vi fick nästan dra upp dom ur vattnet för att få i dom lite mat. Dom sprang runt och busade, dom kletade ner varandra med geggig sand och dom lekte sjöjungfru.
Dag två var detta underbara som bortblåst. Det var gnälligt och det skulle bara hängas runt mammorna, det tetades och geggandet med sanden uppskattades inte alls.
Det var enbart pip och gnäll så hemfärden blev betydligt tidigare än dagen innan.
Jag undrar vad det är som gör det.


Plask.....

Mollie börjar bli lite väl modefixerad, just nu ska hon matcha drickaglasfärgen med sin klänning. Hmm ja vem har sagt att det ska vara enkelt med barn ;)
Men det är väldigt gulligt med dom små egenheterna som dyker upp titt som tätt.

Fröken flickvän och lilla mini har varit på ett möte och det gick bra stora delar av sittningen. Men är man liten så vill man gärna bli road med olika lekar.
Dom små majestäterna styr alltså mammornas liv en aning just nu :)

Geggigt värre ;)

Svärföräldrarna kom på besök en sväng och det var behövligt med lite avlastning. En famn och ett par händer till gör ibland susen med tjejerna och för oss.
Mat lagades med det ostört och badandet förenklades även det.
Jag grejade med ett stopp i vaskavloppet och det var bra att kunna göra det i avsaknaden av små barnögon.
Deras frågor under arbete kan ibland vara väldigt enaverande. Söta givetvis men dock så störande.

På grund av hettan fick löpturen angripas efter att nattning av mys skett. Det var en ny upplevelse att springa så sent på kvällen. Jag slog till med ännu en halvmara och kroppen svarade dunderbra.
Jag undrar just om de har något samband med den ändrade kosten. Att äta var tredje timme verkar göra susen. Jag tror jag kör på med det ett tag till så får jag se hur det känns. Men just nu är jag grymt stark både i hjärtat och hjärnan. Skönt.

En dusch, en liten måltid och en reflektion från dagen blev ände på den dagen.




Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar