tisdag 3 juni 2014

Kanotande....

Ingen match det här ju ;)



Myset kom inlullandes 04,44 hon hade en stor kudde, nallen Teddy, drickaflaskan och nappen med sej. Hela famnen full alltså.
Hon somnade av att pilla i mitt hår, vilket hon gjort sen hon föddes i princip. Min hårömhet har försvunnit under tiden det är ett som är säkert.
Morgonen blev lugn och vi tog det varligt, Mollie drog till mormor en sväng och jag och fröken flickvän tog en runda med bilen. Det var en mysig tripp på tu man hand ;)

En ide kläcktes och under dagen genomfördes den trots att fröken flickvän denna veckan har ett antal arbetsprojekt på gång så bestämde vi att vi behövde lite tid i hop. Arbetet finns liksom kvar.
Vi packade matsäcken och drog till Olofström och sjön Halen. Paddling i kanot stod på schemat och det visade sej vara vår grej det där med att långsamt flyta fram över en stilla vatten. Vi la till vid en brygga och hoppade i land för att äta vår lunch. Allt var helt underbart. Mollie sågs njuta lika mycket som vi när hon satt på filten.
Jag plumsade i med fötterna och det tyckte hon var tokigt, jag bjuder på den tokigheten.
Vi pratade om att göra om det men att vi då skulle gå steget längre med övernattning i tält på nån mysig liten ö.
Vi får se hur det blir med det framöver.
Sämre lunch ställe har jag ju varit på ;)


Vi har ett trädgårdsland som blivit lite eftersatt på grund av vårt lyxliv med att hitta på saker från morgon till kväll. Men nu var måttet rågat. Jag gick fullständigt bananas med lukgärnet och piffade till hela landet.
Mollie fick syn på vattenspridaren och frågade nyfiket vad det var. Vi satte på kranen så vattnet började sprida sej i en jämn stril. Hon var inte torr många sekunder efter att hon fattat vad det var. Hehe jag minns mina egna erfarenheter av det där vattenspridsbusandet. Det var helt underljuvligt att se mitt lilla mys springa som en vilde.



Kvällslöpningen gick över Sölvesborgsbron och klockan visade på 12 km längd på turen. Jag märkte att det var en fördel med kvällstureren. Det blev svalare och svalare ju längre jag sprang. På morgonturen är det ju precis tvärt om, hetare och hetare.
Jag hade sällskap på turen av fröken flickvän och ett litet barn i barnsadeln på cykeln.  Det bli minsann väldigt trevligt när man har lite sällskap på träningspassen.



Lite mat i magen och en välbehövlig dusch sen väntade åter sängen.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar