onsdag 4 juni 2014

Ny brallor ;)

Lite pysslande måste hinnas med ;)


En av dom tuffaste löparundorna jag gjort gjorde jag i går morse.
Regnet öste ner men det gjorde mej inget, däremot var det nog så att allt mitt bränsle var slut efter natten.
Jag sprang kvällen innan, åt en lätt middag innan sängen, uppstigning och i skorna och vidare iväg på en tur, det var nog lite väl bra det.
Dom fem första kilometrarna som gick mestadels uppför var tuffast sen kom jag in i någon slags vana. Jag vande mej vid att det var kräkjobbigt så sen malde jag bara på.
Gladare än gladast var jag när jag åter var hemma på borggården och frukosten plockades fram.
Jag funderar på en vilodag, men står det råd till det tro?
Ja jag vet inte, dom flesta som laddar för ett maraton springer ett antal mil i veckan och inte heller sällan ett par pass om dagen. Behövs det?
Nja det är frågor som jag just nu funderar över.

Det var en behaglig mellandag i går. Det regnade och lusten för att hitta på något avstannade. I stället putsades det och fejades i palatsets vråer.
Det var skinande rent, tvätthögen försvann, porslinet stod där de skulle stå och mat i massor lagades.
Det var en helt perfekt hemma dag.
Myset var mej behjälplig både när det skulle dammas av och när moppen skulle se till att parketten blev skinande fin. Jag älskar när vi jobbar ihop.

Svärmor kom på besök och när hon informerat att hon var på väg satte sej myset i fönstret och spanade efter henne. Hon var verkligen välkommen.
När hon kom sprang det lilla myset fram till dörren och berättade att hennes kanelbulle inte hade något papper på sej men att den bullen som var tänkt till svärmor hade det. Hon är så underljuvlig när hon är på det bedårenade humöret.

Fröken flickvän arbetade några timmar och då passade jag på att skriva lite fakturor och surfa runt lite.
Jag fick lite nya idéer och planer och dom ska vi se om vi kan få till att gå lås idag.
Dags för utflykt ;)

Fröken flickvän har åter levererat.
Ett par baggybrallor till myset blev det ;)


Livet är så enkelt som det ska vara.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar