söndag 8 juni 2014

Tyg och snurr.....

Livet är en fest ;)


En tanke blev till handling.
Göteborg och Liseberg siktade vi in oss på.
Vi körde på förmiddagen och tog det piano, ankomst till fröken flickväns lillasyster skedde vid lunch och det var just vad vi gjorde, vi lunchade hos henne.
Mot Liseberg, nja inte riktigt vi skulle givetvis inom tygaffären stoff och stil när vi ändå var i götet.

Mollie var superlycklig och ögonen tindrade på henne när hon såg alla tyger som kunde vara potentiella klänningstyger.
Hon hittade ett nytt Dora tyg och även ett tyg med Doras kusin Diego. Lyckan var total när beslut fattades om att hon skulle få klänningar i bägge tygerna.



Nu var minsann nästa stopp Liseberg och det skulle visa sej vara ett långt stopp. Vi vände inte hemåt Jockarp förrän halv elva på kvällen.
Vi hann med massor. Jag och myset hängde mest i kaninlandet och det var supertrevligt. Vi åkte mängder med karuseller och hon myset gav sej minsann även på Rabalder bergbanan, det gjorde inte jag. Nepp det lämnade jag glatt över till fröken flickvän med syster ;)



Jag höll mej till kaffekopparna, högspänningen, flygis och kaninlandsbanan.
Mollie tjöt av skratt när hon åkte och när vi stod i kö fram till karusellerna så skötte hon sej utmärkt. Hon förstår det där systemet nu.
Givetvis spelade vi på chokladhjulen och vi kammade hem en mängd vinster och högvinsten bland tobleronarna ;)
Det enda problemet med det är att fröken flickvän denna månad går på fitnessfighten och att jag sympatiserar med henne gällande det strikta kosten. Bra där :) utmaning på den frestelsen kan jag ju säga.



Efter att vildarna åkt Helix så tog myset en korv med mos och sen bar det hemåt.
Sparsamt med trafik gjorde det möjligt att nå Jockarp på under tre timmar. Skönt.
Myset sov stora delar av resan och jag bar henne sova in.
Enkel nattning alltså.

Kram, kram....

Sammanfattning av den dagen blev självklart. Med beröm godkänt.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar