tisdag 22 juli 2014

Blandad dag.....

Mollie var nöjd ;)


Upp och hoppa. Ska man slippa svettas ihjäl under löpturena är det bäst att gå upp tidigt.
Jag angrep mördabacken, bara för att jag kunde ;) det gick tungt men det gick.
Det var ett tag sen jag fightades i backen och känslan var god när jag kom upp på toppen.
Sju km varade turen och det var perfekt.

Frukosten stod på bordet när jag kom hem och kaffet var kokat. Lyxigt värre.
09.00 stod hovslagaren på gården och det var dags för lite hovvård på dom fyrbenta.
Vi pratade om den kommande orienteringstävlingen O-ringen som ska gå i veckan och det på bland annat mina domäner.
Jag funderar på om jag inte ska ta med mej fikakorgen upp på berget och sitta och spana på alla i världseliten när dom springer förbi. Jag får se hur varmt det blir på torsdag.

Resten av dagen blev lugn, ett krassligt barn gjorde att vår tänkta tur till stranden fick omplaneras.
Jag och myset hoppade lite studsmatta och plockade lite björnbär. Vi körde motorcykel och målade nagellack. Blandat alltså.

Kvällen bjöds det upp till restaurang besök, mysets morfar fyller år i dagarna och det skulle vi nu fira. Kusinerna med föräldrar var med på middagen som blev väldigt lyckad.
Jag och Mollie körde hem och dom andra gick vidare till skottsbergskagården för sommarteater. Pjäsen var bröderna Lejonhjärta vilket jag ansåg var lite väl mörk och hemsk för myset att se på.
Hon somnade i bilen hem så Lasse fick hålla mej sällskap.
Härligt.


Kvällen blev som kvällen innan. Soffanshörn på altanen.

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar