tisdag 1 juli 2014

Blodprov och vänskap....

Mannikäng...



Jag drog till bruket för att ta ett blodprov och prata lite med företagshälsa.
Samtalet gick bra och förståelsen var stor. Vi tog några rör blod som vi förhoppningsvis får svar på denna veckan. Ett litet stick i fingret för att kolla blodvärdet gjorde vi medans vi var i farten.
Värdet var 124 vilket är lite lågt, men inget ovanligt.

Jag behövde ett par nya huggabyxor så det styrde jag upp på vägen hem. Nya fina sorter har kommit in och jag fick tag i ett par tjusiga för lite över 3000 kr. Som hittat.
Jag drog hem och givetvis skulle jag mannikänga för fröken flickvän. Hon tyckte jag var urtjusig ;)

Myste hade fått kallelse till tandis så dit gick vi efter lunch.
Hon fick med beröm godkänt och hon visade glatt upp alla sina små tänder, 20 stycken närmare bestämt.
Hon fick förmaning om vad som gäller av tandläkaren. En vuxen ska borsta morgon och kväll och självklart får man även borsta lite själv om man vill.
Hon fick sen välja tre små saker som låg i små askar. Valet föll på en nyckelring, ett klistermärke och en ring till fingret. Nöjd som tusan drog vi vidare i livet. Mot glassbåten där vi möttes upp av mormor. Vi firade tandläkarbesöket med en varsin mjukglass. Väldigt lämpligt ;)
Myset åkte sen hem med mormor och vi andra tre gick på klänningsjakt. Det stundar ju bröllop.

Vi åkte hem och lagade middag och donade lite. Vidare skulle fröken flickvän på ett träningspass på gymmet. Jag och myset hängde med men vi drog till lekplatsen. Hon gungade en halvtimme och var super nöjd med det.
Vi köpte en glass och satt på en parkbänk och filosoferade en stund.
När fröken flickvän var klar bestämde vi oss att vi skulle köra en listertur ner till den nya flyktingförläggningen. Vi körde ner cabbat för dagen och myset älskade det.
Vi kom inte så långt som till förläggningen. Vi svängde av en annan väg till några fantastiska vänner. Välkomnandet var varmt och hjärtligt och det dröjde en bra stund innan vi kunde lämna det trivsamma och varma hemmet.
Men Mollie var trött och klockan började bli mycket.
Med löfte om att vi snart skulle ses igen blev vi avvinkade ute på gatan.
En väldigt trevlig afton alltså.
Tack för den.

Myset somnade omgående när hon placerats i vågrät läge.

Myset har lika kul som jag i svärfars cabbe ;)


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar