tisdag 15 juli 2014

Fina bilder.....

Pysselhörnan....


Morgonbestyren sköttes om och vi planerade lite om hur dagen skulle fortskrida.
Jag skulle ta en löptur efter några dagars uppehåll, en krånglande mage har varit orsaken till det. Men den är nu alltså tillbaka i stadig form.
Fröken flickvän planerade kuligheter med tjejerna.
Dom skulle göra hemmagjord glass och innan den skulle röras ihop skulle det målas på muggarna.
Det målades fjärilar, prickar och streck i alla olika färger.

Det verkade som om dom haft en trevlig stund och glassen smakade utsökt. Men så kan man knappt misslyckas med grädde och nutella ;)

Min löprunda gick bra men jag var trött och sliten när jag kom hem efter två mil. Jag klapp en resorb för att stabilisera salterna i kroppen. Två mil utan vätskepaus är nog precis vad jag mäktar med och visst det är inte optimal löpning. 

Eftermiddagen blev lugn och vi hade lite besök av föräldrar vilket alltid livar upp.
Dom bjöds på kaffe och på den barngjorda glassen.

Jag fick under gårdagen en fin bild på mej och fröken flickvän som togs på helgens bröllop. Jag blev så himla glad över den.
Vi blev urtjusiga och vi såg väldigt lyckliga ut (vilket vi också är).

Getingdrottning förlorade sin sista strid under gårdagen, ja, drönare och arbetsligisterna också. Det var dags för payback time. Dom stack mej i underläge men jag vände det till överläge och förintade hela getingboet.
Detta för min familjs trygghet. Ledsamt att döda men ibland kommer lejonmamman i mej fram och då är det inget som stoppar mej :)

Kvällsaktiviteten bestod av att heja fram fröken flickvän när hon tog en löptur. Myset och jag cyklade bredvid henne och höll koll på längd och tid.
Det var bra för jag fick en lite extra träning och utsträckning av mina använda muskler.

När vi kom hem startades grillen och fläskfilen las på. Inne i ugnen gjordes en potatisgratäng stor så att vi skulle kunnat mätta hela byn.
Maten smakade sagolikt gott efter våra idrottsaktiviteter vi haft under dagen.
En härlig dag och en perfekt kväll. Lättlevt.

I dag ska vi ut på ett nytt äventyr. Helt ny mark ska beträdas.
Spännande.

Tack fotografen för denna bilden ;)



Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar