torsdag 24 juli 2014

Överhettning....

Lite vila...


Härliga dagar jorååå, nog är det synd att klaga.
Min far fyllde 59 år i går och direkt efter uppstigning satte ett par små kreativa damer igång med att måla teckningar.
Båda två hoppade sen i sina små skor och begav sej till undantaget, klockan var sju på morgonen.
Det dröjde en stund men dom kom tillbaka in och berättade att det inte var någon hemma på undantaget men att mormors bil var i garaget.
På vägen hem hade dom sett en död mus sas det och det pratades det om i mun på varandra.
På kvällen såg jag vad det var och det var ingen mus, det var en död mullvad.
Så nu vet dom det ;)
Födelsedagsbarnet var på arbetet och klippte gräs men vi ringde upp honom och grattade.

Innan klockan var nio var vi ute ur borgen. Bilen lastade med strandsaker och den drog i väg utan mej.
Jag drog på mej mina löparskor och sprang milen till stranden.
Det var en icke behaglig löptur. Graderna låg redan i den tidiga timmen och snurrade runt 25 grader och att då springa i gassande sol var inta att föredra.
Det enda jag kunde tänka på var att när jag väl var framme skulle det bli underskönt att få hoppa i plurret med ett par badsugna damer.
Så blev det med.
Huvudet pulserade av värmen och jag var nära att överhettas, men jag fixade det.
Av med löpardojorna och med mina springkläder gick jag raka spåret ut och la mej i vattnet. Mollie flinade åt att jag doppade mej när det inte var djupare än en decimeter. Men jag bara njöt.
Vi simmade sen som små sälar och jag snurrade myset till högljudda skratt. Det var min vinst efter ett tufft löppass ;)

Dagen gled på och vi hade det super mysigt, vi grävde, vattnade och åt pizza. En glass på eftermiddagen var nödvändigt i den grymma hettan.
Ännu en dag när tjejerna höll i hop och hade det härligt.
Trötta blev dom förstås men båda ville träffa sina mormödrar så, så fick det bli.

Väl hemma drog fröken flickvän i gång med maten och jag började med mitt vedprojekt. Efter att jag nu eliminerat två getingbo så tror jag mej kunna arbeta i en säker miljö.
De mesta av högen är nu flyttad, det återstår en timmes jobb.
Värmen var grym, jag är inte van vid att arbeta i den hettan. Jag har ju semester liksom ;)



Jockarp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar