lördag 30 augusti 2014

Aktivafamiljen......

Promenad....


Nog är vi ett sällsynt bra exemplar på hur man ska aktivera sej myset och jag, vilket team.
Vi började dagen med mannagrynsgröt och det rustade oss för en promenad på berget med min bror och sex hundar. Det var en fantastisk höstmorgon, doften var underljuvlig och solen värmde på ryggen där vi gick.
Myset höll en liten kamphund i kopplet hela rundan och hon såg på sitt uppdrag med största allvar.

Kamphunden är tålig ;)


Efter promenaden körde vi till stan och köpte lite godsaker till fredagsmyset. En liten tanke som blev till handling efter affären det var att köra till golfbanan.
Det gjorde vi. Vi skulle hälsa på greenkeepern.
Det tog en stund innan vi lokaliserade gräsklippamannen så vi tog en sväng till lekborgen som ligger i anslutning till restaurangdelen.
När vi var där så kom han plötsligt. Myset blev överlycklig och sprang glatt fram till sin morfar.
Självklart fick hon sej en provtur av den stora gräsklipparen.

Mot Jockarp igen och lunchen lagades. Jag åt fläskfilegryta och myset valde falukorv med potatis. Skönt när man har val man kan göra i livet.


Tjohoooo...

Jag tog en löptur på 2,2 mil, vilket kändes bra men jag kräktes åter igen en timme efter avslutad runda. Och jag som trodde att jag fått bukt på detta kräkandet. Mollie kom in till mej under själva uppkastandet och hon undrade om jag var sjukt. Jag stod lite risigt till just då så när jag var klar tog jag henne i famnen och förklarade att det inte var någon fara utan det var bara för att jag hade sprungit lite för långt lite för fort.
Hon köpte det och sen myste vi till det ordentligt.
Ett härligt varmt bad i badkaret och sen blev det lite mat för mej. Det var behövligt. Myset hade redan ätit på undantaget så hon fick lite fredasgodsaker.
Vi satt i soffan och tittade på stadens hjältar, jag pumpade på med proviva och myset drack vatten. I bland undrar jag om hon inte borde blivit en kamel i stället ;)

Min lilla greenkeeper :)

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar