tisdag 5 augusti 2014

En vecka i bilder.....

Detta handlar det om :)

Jag förstår ju med tanke på alla träffar på bloggen att jag varit saknad i veckan. Nu är jag tillbaka och ska gladeligen dela med mej av min underbara vecka.

60 mil norröver och äntligen skulle jag få återse mina fina vänner, ett år av saknad.
Välkomnandet var som vanligt glatt och kärt.
Ett par härliga dagar med djurparkshäng, poolbad och sena vin kvällar med tillhörande samtal bjöds det på.
Det var verkligen behövligt.
Fröken flickvän som var ny i gemenskapen uppskattade besöket väldigt.
Som jag tycker hon att de bägge damerna är makalöst fantastiska och deras barn lika så. En god vänskap alltså.

Roligare än man gör sej ;)


Lite mer än en timmes bilfärd väntade oss när vi packat in oss och kramandet upphört.
Mot den kungliga huvudstaden vi for.
Det var dags för den årliga festivalveckan och allt vad det innebär.

Givetvis skulle det turistas.
Vi tog en båttur och Skansen fick ett besök.
Mollie och jag tittade på barnteater i lill-skansen. Det var en trevlig tillställning.
Vi kollade på en del djur och vi åt glass.

Myset somnade och vi passade då på att ta en tur förbi Estoniamonumentet och vidare till Vasamuseet. Det var några år sedan jag var där så en uppfräschning av historien skadade minsann inte.
Vi stosade strandvägen hem hand i hand. Underbart mysigt.
Vi tog självklart en sväng till gamla stan. Slottet kollades in och Drottninggatan gicks fram och tillbaka.
Vi hann med ABBA museet och lite fika på gayvänliga caféer.
Jag träffade vänner utanför gaykretsarna och det var väldigt roligt att få presentera fröken flickvän.
Hon i sin tur fick träffa mina vänner där den ena varit med och utvecklat spelet Candy crush och den andra styr tidningen vi i villa. Intressanta samtal alltså :)

Tut tut ;)
Vi träffade en geting som vi kramade lite :)
Parad dags....Tack för bilden A :)

Vi var med på invigningen av pridefestivalen och myset och jag blev fotade under ett par timmars tid för en artikel i sydsvenskan. Fotografen var med inne i parken och åkte parishjulet med oss. En trevlig tjej.
Det var härliga dagar i parken med strosning utan mål.
Mycket närhet från fröken flickvän vilket är viktigt. Pussar och kramar. En smekning på ryggen eller bara en blick av välmående. Det fick mej att må så väldigt bra. Det är ju så det ska vara.

Vi träffade vänner i parken och fick ta emot glädjande nyheter. Vilket alltid är skoj.
Mollie trivdes bra bland utställarna, det bjöds på popcorn och tablettaskar lite varstans. Och ballonger givetvis. Tre ballonger om dagen ungefär ;)
Kvällarna blev sena, men så är det bara pride en gång om året.

Passande kärra ;)

Målning i parken ;)

Paraddagen var som vanligt varm och fin. Vanan trogen gick vi bland regnbågsfamiljerna och i år kunde man knappt se slutet på denna för varje år ökande grupp. Vi blir fler och fler och stoltheten är stor i gruppen, det märks.
Håret på kroppen reser sej av stoltheten och känslan över att just lilla jag kan vara med och gå i den denna viktiga delen av paraden.
Fröken flickvän uppskattade även hon det väldigt. Det var mäktigt.
Aftonbladet fotade och av en vän fick jag bilden som lagts ut. Himla kul.

Även i år kom det fram lite olika människor till mej under veckan och berättade att dom läst boken och att bok och bloggen uppskattas.
Jag uppskattar denna öppenhet och blir väldigt glad över responsen jag får. Ett bevis på att det jag gör är intressant och kanske även då gör en skillnad för läsarna.

Restaurang besöken var många och nog lyxade vi till det alltid. Matlagningen var väldigt sparsam denna veckan.
Bilkörningen hem gick fint det tog inte mer än sex futtiga timmar. Jag funderar på varför man inte kör dit oftare, sex timmar är ju ingenting i sammanhanget.

Lite vila....


Myset tog en bild på oss ;)
Tack alla för en kanon vecka....
Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar