söndag 31 augusti 2014

Ösa på.....

Lunch fixaren :)


Vi fortsatte dagen i samma anda som föregående dag.
Full rulle.
Vi började med havregrynsgröt, banan och kanel, en delikatess på morgonen.
I regnbyxorna och stövlarna sen var vi redo.
Fikaväskan packades av mormor sen gav vi oss i väg på beget.
Målet var att fixa lite lunch och det gick fint.
En liten spann med kantareller plockade myset och dessa stektes givetvis av svampstekningsexperten morfar när vi kom hem. Det smakade himmelskt.

Redo för att kasta loss :)


En liten vilostund i sängen efter lunchen sen bar det vidare i livet. Biotime i Kristianstad. Filmen hette ett småkryps liv.
Det var en söt liten film och även jag som vuxen fick behållning av pjäsen. Det var vackra miljöer och det gör det alltid intressant tycker jag.

Vi sitter i samma båt ;)


Middagsbestyren sköttes undan när vi var hemma igen och sen var det dags igen.
Kräftfiskedags.
Myset, morfar och jag tog båten och rodde iväg. Burarna las i till stor förtjusning.
Jag är så glad över att myset får vara med om allt detta. Alla olika saker som sker i hennes barndom tror jag rustar henne för vuxenlivet.
Inget är omöjligt och få saker är farliga att prova på.
Vi hade självklart ännu en toppendag.


Klart att "fröken kan själv" ska ro..

Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar