tisdag 26 augusti 2014

Potatisplock....

Min lilla indian ;)


En resorb till frukost sen åkte löparskorna på. Det var dags för rekordsättning.
Myset gick till mormor och hon hade längtat. Jag sa att dom skulle räkna med att jag var borta hela förmiddagen, sen vinkade jag hejdå och drog i väg.
Första milen gick enkelt, jag höll nere tempot precis som jag tänkt och jag låg runt min tänkta maraton fart.
I början på mil två dök fröken flickvän upp på sin cykel. Hon hade med sej förnödenheter till mej så där slank det ner ännu en vätskeersättning.
Mil två gick även den fint, vi småpratade och jag kände mej pigg. Oförskämt pigg för att sprungit två mil.
Jag fortsatte glatt och i början av min tredje mil kände jag mej ruggigt stark. De resulterade i att det blev min snabbaste mil på rundan som slutade på 3,4 mil.
dom sista 8 km räknar jag med att jag ska klara på ren vilja om så skulle behövas.
Magen höll sej i schack tills jag nästan var hemma, det hände en liten olycka men jag bryr mej föga om det ;)
Glad var jag att jag klarade turen utan att kräka av utmattning. Och självklart var de en lycka att jag inte heller efter rundan var tvungen att kräka. Jag tror jag börja hitta rätt uppladdning.

Resten av dagen gick i makligt tempo. Jag kände av min löptur givetvis, konstigt vore väl annars.
Jag gav vika en liten stund för min dotters önskemål att studsa studsmatta med henne. Hon älskar när jag gör det och om myset älskar något så vill jag ju vara där och ställa upp såklart.

Vi tog en tur ner på vesan och plockade potatis, alla uppskattar denna aktivitet och det är bra lärande. Jag drar upp blasten och hackar sen upp potatisarna, myset räknar dom och lägger dom i säcken. Varken hon eller jag ville sluta plocka, men efter två säckar fulla med fantastiska potatisar hoppade vi upp på flaket och åkte hem.
Myset ville skala på direkten så det pysslade vi med en stund. Hon nöjde sej liksom inte med den mängden som behövdes för dagens middag, nej jag tror att vi skulle kunnat förse hela byn med kokta potatis. Det blir till att steka under dagen ;)

Kvällen bestod av uteaktiviteter. Vi hängde i sandlådan och det gjordes pannkakor i grus, smarrigt värre.
I lekstugan hängde vi till solen gick ner sen blev det ingång.
Ännu en fin dag, dom duggar tätt nu. Härligt.

Den som hackar den ska....
Finna...


Jockarp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar